Lucia

Vaknade innan klockan ringde, så jag gick upp. Oh, vad jag saknar Luciamorgnarna när flickorna var små och likaså när banbarnen gick på dagis. Då fick man den där rätta känslan i kroppen.

Tidningen kom innan jag hann iväg idag. Men det var bara det att Stefan trodde det var jag som var klar så han satte full fart på Marita och ut. Gissa om jag snabbt tog på mig kappan :)

Idag skulle det bytas garageportar i vår länga. Inte alla 9, men väl 5 dörrar. Därav pappas. Inge var ut med vår garagenyckel, så de kommer in imorgonbitti.

På jobbet var det en del nya prenumeranter och så en massa som fyllt i fel på sin anmälan till konferensen.

Ringde pappa och allt var bra med honom. Fick sedan tillbaka en rapport och gjorde slutredigeringarna innan jag skickade på tryck.

Efter lunch var jag till biblioteket och gjorde tidskrifterna.

Hade ingen lust att stanna på Lucia-fikat på jobbet, så jag smet ut innan det började. Tog ju kortare lunchrast, så jag gjorde inget fel. Promenerade bort till Maritas arbetsplats. Stefan kom precis innan mig.

Hos oss var Brian! Han hade hjälpt Fia med att få upp hyllorna på väggen! De satt och fikade. Brian åkte och jag gick till pappa. Pratade en god stund med honom och så gick jag och kollade på bytet av portar. Jisses alltså!!! Fem garage utan portar och de hade massor kvar att göra.

In till oss. Kollade på dagens avsnitt av "Hem till gården". När klockan var ca 16 åkte vi till vår hyresvärds kontor och kvitterade ut nycklar till pappas garage. Passade på att in och handla lite också! När vi kom hem, var det inte färdiga. Långt ifrån skulle jag nog vilja säga! Vi hade ju räknat med att flytta vår bil och ställa den i pappas garage. Men Fia och jag ska gå ut efter klockan 19, för då borde de vara klara.

Ringde Karin idag, för jag tänkte om hon visste något om "den flygande granen". Men hennes son var inte på plats här, så hon hade ingen aning.

Sedan ringde Karin mig, men det var misstag och jag hann inte svara. Så jag ringde upp. Ja, då skrattade vi gott! För det var länge sedan vi pratade sist :))






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0