Imorse var det -19,2 grader!!!

Trodde inte mina ögon när jag kollade på termometern imorse. Den visade på -19,2 grader!!! Jag sov faktiskt till klockan ringde, men jag hade svårt att somna igårkväll!

Låg och tänkte på om Fia skulle klara av att bara sova 3 timmar (3-6) natten som var.

Ja, nog kände vi hur kallt det var när vi gick till garaget imorse. Skönt för Marita och mig att våra karlar kör varsin vecka.

Sms:ade till Fia och hon tillbaks. Inge skulle skjutsa henne till jobbet. Ja, visst! Hon skulle jobba på ett servicehus idag och vägen dit är inte den roligaste.

På jobbet var det ett jädrans liv på elementen. När jag kom till min korridor så lät det ännu mer. Var ett par rum som ingen människa kunde sitta och arbeta i. I mitt rum dånade det så jag hörde inte radion. Men jag bet ihop fram till klockan 7. Då ringde jag teknikern hos vår hyresvärd. Han kom ganska omgående. Efter många om och men fick han tyst på det. Och det i alla rummen. Det är ventilerna som jobbar för högtryck nu när det är så kallt.

Ringde pappa och allt var bra med honom. Ringde Inge efteråt och bad honom att ta med några bullar in till pappa, för hans var slut.

Solen har lyst och det har varit vindstilla. Men denna kyla är inte något för oss med astma.

"Jag ljuger så bra".... ja, många vet vad jag menar. Jo, låten är himla bra och passar in väldigt ofta.

Stefan och Marita skulle iväg till köpcentrat, men först hem med mig :)

Inge hade hämtat Fia kl. 13. Vi åkte till "3" där jag fick besked om hur jag ska göra med min mobil. Sedan till apoteket i vårt köpcentra.

Jag gick in till pappa när vi kom hem. Han satt och såg på TV. Bra alltså att han fixar att bläddra till den kanal som han vill se på. Men det är inte alltid han gör det. Idag hade han ringt till sin syster! Samtalet hade gått bra :))

Vi ska snart skjutsa Fia till hennes kompis. Hos kompisen blir de hämtade med taxi och sedan skjutsade till mitt arbete. Där ska de köra simulator inatt; 3 x 12 mil var. Och trötta är de med all sannolikhet.

Nu säger jag:





Kommentarer
Postat av: fiien

om vi var trötta haha..kanske lite väl över trött med skratt :)

2010-12-02 @ 17:23:39
URL: http://sofiasjo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0