Idag revs det murar

Sov till ca kl. 7 idag också! Underbart måste jag säga! Men jag somnade nog inte förrän efter ca 00.30 inatt. Upp och läste tidningen och därefter datorn. Fia kom upp ca 8.40 och Inge straxt efter. Idag ringde jag pappa innan vi åt frukost och allt var bra med honom.

Fia och jag skulle ha varit hos frissan idag, men de ringde återbud igår. Så vi ska dit på torsdag istället. Går ju lika bra det :))

Jag ska väl ta mig till vårdcentralen också och ta nytt prov för att se kolesterolvärdet. Men just nu har jag ingen lust. Dock är det nog bäst att jag lyder doktorns order. Får väl göra det på torsdagmorgon.

Var in till pappa med tidningen. Han hade fått på Animal planet och satt och kollade på ett program som handlade om hajar. Bra att han sätter sig och kollar på sådant. Då går ju tiden lite fortare.

Jag gick in och tog mod till mig. Ringde min faster. Hon högg direkt! Jag blev superledsen och sade att det är därför som jag inte ringer. För att få skäll varje gång är ingen hit. Ja, men du då sade min faster. Alla som jag pratat med säger att det är förskräckligt det du föreslog. Vad föreslog jag då? Jo, du tyckte ju att jag kunde bo ihop med din pappa (alltså min fasters bror). Ja, men det var väl inget som jag sade på fullaste allvar!! Trodde att man kunde skämta men det går inte. Ja, hon malde på och jag skulle minsann vara tacksam för att hon lät mig bo hos dem i Stockholm (när de bodde där). Sen kom det: TACK FÖR SAMTALET! Och så lade hon på! Där satt jag och grät. F*n ta dig!! Gråt inte för hon är inte värd att gråta över sade jag till mig själv. Men inte hjälpte det.
Men nu har jag lovat mig själv: Inte ett samtal till från mig. Nu lägger vi ner. Jag vill ju bara vara snäll, men....
Tur att pappa uppskattar mina tjänster.

Vi åkte sedan iväg för att handla. Kaffet var slut!!!! Vid morfars gård stod en grävskopa och en liten traktor. Trodde att de skulle gräva bort snöhögarna!

Var till Coop Extra och köpte kaffe! Passade på att ta 3 paket för 85:- Kaffe går ju åt. Har ju en riktig kaffemoster i Inge.

Sedan åkte vi ut till Tinnerö. Ångrade att vi inte hade riktiga kameran med oss, men mobilen fick duga. Så här såg det ut idag:



Och så här såg det ut i januari i år:



Det är mer snö nu alltså!

Åkte sedan till Intersport där Fia köpte mysbyxor och sockor.

När vi kom hem, fick vi en rejäl chock! De hade tagit bort en mur på pappas gård (ej den som är vid hans gavel) och så hade de tagit bort muren som är vid vår gavel. Ett stort hål in till vår altan. Jag fick lite panik för där stod ju Caspers traktor och vagn. Fia och jag gick ner i källaren med det.

Satte lergrytan i blöt och efter ca 10 minuter satte jag in kycklingen i ugnen.

Vi åt ca 16.30. Kyckling, ris och currysås. Så himla gott alltså.

Tog en bild på vår altan:



Vi har en grind åt andra kortsidan :))

Vi vet att de ska göra iordning på våra gårdar, men att de skulle ta bort en mur, det hade vi inte någon aning om. Borde de inte ha informerat oss om detta? Jag hade en rosbuske mot muren och den är nu förstörd. Ja, ja, bara det blir superfint till sommaren, så har ju inte muren någon betydelse. Tycker dock att de borde ta bort alla murarna!

Fia och jag var nyss in till pappa. Han tjatade åter igenom dosan till TV:n och jag förklarade att han inte kan använda den. Ska försöka att sätta mig med honom imorgon och lära honom piltangenterna.

Nu säger jag:




Kommentarer
Postat av: Skruttmärtha

Hej Tjejan!

Nu kommer jag och hälsar på dej.

Fin Blogg du har.

Jag har undrat varför dom aldrig ha extrapris på kaffebönor.

Varför är tvättmaskin alltid klar när man sitter som skönast.

Idag blir det en plats i soffan för mej och sticka lite.

Massa goa kramar till dej från Gun-Britt

2010-12-29 @ 10:11:46
URL: http://metrobloggen.se/voila
Postat av: Nilla

Hej vännen!

Men så kul att du hittade min blogg! Tackar för avtrycket.

Ja, jag håller med dig vad gäller kaffebönor.

Vi ska snart iväg och helghandla, men först ska gubben och dottern se på störtloppet.

Kramizzar Gunilla

2010-12-29 @ 11:28:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0