Gick inte att skriva här igår

Hejsan alla goa läsare av min blogg!

Igår gick det inte att komma in här och skriva. Jag försökte hur länge som helst, men icke.

I vilket fall som helst så hade jag jobb med mig hem, en omfattande rapport på ca 140 sidor, som jag började redigera. Var tvungen att kopiera in stycke för stycke i mallen, så det tog (tar) tid. Tove och Casper kom hit för Maria hade möte på sitt jobb.

Fia hade köpt pepparkaksdeg och så här såg det ut:



Tove och Casper bakar pepparkakor och verkar tycka det är kul.

Maria hämtade barnen ca 19.45. Jag avslutade då mitt hemarbete och satte mig med Fia och kollade på TV. Men då var jag supertrött. Nickade ett flertal gånger. På mitt arbete var det julfest. Jag hade ingen lust att närvara på den. Man umgås mer med sina arbetskamrater än med familjen (känns det som).

Idag har det varit full fart också. Känner lite stress, även om jag inte ska göra det! Det är ju inte mitt fel att forskarna kommer så sent.

Snöat ute, men inte alls så mycket som det "hotat" med.

Arbetade till kl. 14 då Stefan och Marita väntade på mig. Hem och in med väskan. Gick sedan till pappa. Vi pratade en stund och jag hjälpte honom med lite!

När jag kom in började både Fia och jag plocka fram julsakerna. Inge hade försökt att fixa julgransfoten på förmiddagen, men han lyckades inte. Fick börja om från början. Det är ett elände med julgransfötterna numera. Vi har ju visserligen "bara" en plastgran, men vi vill ju att den ska se bra ut!

Så skulle då Inge och jag sätta i ljusen, men jag hittade dem inte. Till slut erinrade sig Inge att vi kastade ljusen och bestämde att vi skulle köpa nytt :)) Så Inge och Fia åkte och köpte slingor.

Jag fixade med annat under tiden. När de kom hem visade det sig att det var ett kompakt system :))) Jo, då vi fick ordning på det till slut. Men rätt som det var så blinkade det till och ljusen slocknade. Det blev att skruva på varje ljus.

Jag fixade iordning min byrå med Fia:s pepparkakshus och mina gamla julsaker från min faster. Så här fint blev det:



Alltså det här är nog det som jag gillar mest med julsakerna :)

Tove  kom ju hit och vi åt middag. Fia hade lagat den och det var lövbiffsgryta och ugnsstekt potatis. Det blev himmelskt gott. Tove tog 3 portioner och det tyder ju verkligen på att det var gott.

Jag diskade och Fia och Tove klädde granen under tiden. Det såg ut så här:



Så har jag inte tagit någon bild på resultatet, men det kommer senare. Julen har ju precis börjat :))

Säger nu så här:




Kommentarer
Postat av: Marita

Vilket härligt och fint pepparkakshus, Mysigt med julsakerna fram.Kram

2010-12-18 @ 10:20:42
Postat av: Nilla

Håller med dig Marita!! Det är, trots allt, mysigt med julsakerna framme :) Kram

2010-12-18 @ 19:58:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0