En avkopplande söndag

Sovit urdåligt inatt igen! Fattar inte varför. Kanske det undermedvetna som funderar på pengar. Gick upp 6.30 och klockan 7 var jag i tvättstugan. Hade kommit ca 1 cm nysnö under natten. Var heller inte så kallt på morgonen; -4,6 grader.

Klockan 8.20 gick jag in till pappa med hans skjorta. Allt bra med honom. Vi pratade en stund och jag fyllde på medicindosetten. Det är ju bara ett enda piller, som tur är, men bra att ha koll på att han fått 2 varje dag.

Sade till pappa att han kunde ringa till Lasse idag. Han fyller nämligen år.

Var ut sista gången i tvättstugan ca 9.30. Städade efter mig och gick in med pappas tvätt. Fia kom upp när jag kom in. Plockat in vår tvätt och så var det dags att ta fram frukosten. Inge kom upp. Fattar inte att han kan sova så länge som han gör!

Ringde brorsan och grattade. Han och Kristina var i Stockholm. De hade varit på någon musical igår.

Vi tog en sväng med bilen. Var mulet ute. När vi kom hem, skalade jag potatisen. Inge stekte sedan fläsk och gjorde löksås. Gott!!!!

Varit in till pappa och ställt in TV-kanalen åt honom. Lovade att återkomma senare ikväll och ändra.

Snöar ute nu. Undrar om det ska snöa hela natten.

Vi har sett på en Wallanderfilm; Läckan! Mycket bra var den. Så jag måste säga att det varit en lugn och skön söndag!

Nu säger jag:





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0