Dan före dopparedan

Hej och hå, men jag vaknade före klockan fem imorse. Gick upp och läste tidningen samt gjorde mig iordning. Sedan satte jag mig och kollade på en serie som började på SVT igårkväll. Den heter "Emma" och är byggd på Jane Austins roman. Jag älskar verkligen den författarinnan.

Inge kom upp och strax efter väckte jag Fia. Vi åt frukost. Sedan ringde jag till pappa och allt var bra! Diskat och plockat iordning. Gick sedan in till pappa med tidningen. Därefter åkte Fia och jag till  Tornby. In på Telenor och sade upp mitt abonnemang. Sedan köpte jag ett par julklappar. Var sedan in på "3" och köpte en ny mobil! Fick en extra på köpet! Den ska jag sälja och hoppas att jag lyckas.

Sedan for Fia och jag runt. Helt kajko vad folk. Fia var in på Toy "R" us och när jag stod där och väntade så kollade jag på folk. Det var en kille som väntade på en p-plats och "swish" så kom det en kille i Volvo och bara knyckte platsen. På topp så pekade han finger åt killen som väntade! Nu förstår jag varför det blir bråk bland supportrarna på idrotssevangemang. Jisses alltså!!!!
Fia for in i nästa butik och jag körde runt. Till slut var hon klar. Jag åkte hem!!! Oh, så skönt! Fia skulle sammanstråla med Maria och barnen.

In till pappa efter att jag lagt in paketen. Allt bra med honom. Så gick jag in och satte igång att göra en Janssons frestelse. Därefter gjorde jag smeten till köttbullarna. Började rulla och Inge satte igång att steka. När Jansson var klar, provsmakade jag. Jisses alltså!! Himmelsk god! Skryter jag??? Förlåt det var inte min mening. Jag brukar aldrig skryta om mig själv, men den blev bara så himla god. Apropå skryta, så undrar jag lite över en arbetskamrat. Personen gick ut realskolan, men skriver att h*n gått ut gymnasiet. Så kan man väl inte göra eller kan man det för att man är lite besserwisser och tror att man är bäst??????

I vilket fall som helst så gick jag till pappa med Janssons frestelse och lite köttbullar. Han blev jätte glad.

Gjorde bort mig idag. Det var en på blip som bad mig skicka ett sms och jag gjorde det! Hur dum får man vara`??=???? Jag vet ju inte alls något om denna personen. Hatar mig själv för att jag är så godtrogen.

Nej, nu ska vi se en Wallanderfilm. Därefter ska vi spela Monopol.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0