Utflykt idag

Gick upp ca 6.30 och läste tidningen. Väckte Inge kl. 7 och därefter satte jag mig vid datorn och kollade läget. Väckte Fia strax efter kl. 8. Vi åt frukost och sedan diskade jag och jag bäddde också!
Gjorde mig iordning och gick sedan in till pappa med tidningen. Allt bra med honom. Berättade att vi skulle iväg på en utflyktsdag och han önskade oss lycka till.

Fia körde till Nyköpingsbro. Det regnade en del och det småregnade även där. Därifrån körde jag till Järna. Där tog Inge vid och körde mot Stockholm. Var ut på Djurgården och vände.



Så här fint var det vid Drottningholm den 14 juli! Idag fotade jag inte.


Sedan letade vi oss fram mot Barkarby, men körde fel på ett ställe och hamnade ute vid Drottningholm. Så trist att regnade. Var mycket finare där för 3 veckor sedan när solen lyste och det var varmt! Vi vände och nu kom vi rätt! Var till Outlet i Barkarby. Jisses säger jag!!! Så himla mycket affärer. Det enda jag köpte var 4 bordstabletter. Fia köpte benskydd och något mer och Inge köpte strumpor och skor :)) Men skorna var jätte snygga och billiga. Och regnet höll i sig. Så trist alltså. Ringde hem till pappa och här lyste minsann solen!!! Därifrån körde vi mot city igen. Inge älskar att köra runt. Vi var på söder och vi var ute i Liljeholmen. Solen kom och då blir ju allt mycket roligare.

Började bli lite hungriga (jo, då vi hade ätit direkt när vi kom upp) och Fia ville ha kebab. Kollade klockan och den började närma sig 16.30. Inge kom direkt på E4 så det bar iväg. Åkte av vid Skärholmen, men där kände vi inte riktigt igen oss vid centrumet, så vi åkte till Flemmingsberg istället. Hittade ett bra matställe i centrumet. Sedan körde vi vidare. I Sillekrog, då hade vi passerat en olycka precis. Det var en som kört in vajerräcket, men tydligen var ingen skadad. Vi bytte i alla fall förare vid Sillekrog och jag fick köra. Körde till Stavsjö, där Fia tog över ratten. Hemma cirka kl. 20. Då hade vi varit ute i 11 timmar! Vad roligt man kan ha när man har bil och körkort :))

Jo, Fia berättade för oss att man var tvungen att ha en P-snurra ute i Barkarby. Vi hade fått en av Annika, men jag hittade den inte när vi skulle iväg. Det hör till saken att Maria och Fia var där uppe förra året och de fick böter pga. att de inte hade någon snurra. Jag hittade direkt en låda med P-snurror. Så nu får den ligga i bilen för den är rikstäckande.

Nu säger jag först och främst SKÅL och sedan:




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0