Och så åkte vi till......

Skänninge marknad!!! Just det!! Du läser rätt! Jag och Fia har idag besökt den mycket omtalade Skänninge marknad. Jag har inte varit där sedan jag var barn. Var då där med mamma samt min pappas moster och morbror. Minns att jag blev trampad och det enda jag såg var ben, ben, ben..... Så jag har inte velat besöka denna marknad (och inga andra heller). Jo, Inge och var till Ljungsbro marknad en gång och även i Borensberg. Men det är inte min grej.

Men vi gick där i drygt tre timmar!!! Upp och ner och åt sidan. Köpte väl ett par saker, bl.a. en present till Caspers födelsedag.

På vägen dit passerade vi ju Marias arbetsplats och där stannade vi till. Fia lämnade munkjackan som hon köpte igår.

Inge ringde och undrade var vi var vid 13.30-tiden. I Skänninge svarade jag! Men jisses är ni där än!!!! Ja, vi går och kollar, men jag ringer dig på hemvägen.

På hemvägen stannade vi till vid Gunnes väskor i Mantorp för Fia ville ha en mindre väska. Men hon hittade ingen! Ringde Inge och sade att vi var på väg. Han stod snällt och väntade med väskan. Så bar det iväg till ICA Maxi och veckohandlingen.

När vi kom hem och varorna var inplockade, gick jag bort till pappa. Ja, jag var ju hos honom innan vi åkte till Skänninge. Allt bra med honom.

Sedan in och fikade! Fia var då ute och sprang spåret. Hur orkar hon???? Jag var helt slut efter timmarna i Skänninge. Och så ont jag i under foten. Även ont i vänster axel. Bara skiten med en.

Vi åt hamburgare och stekt potatis. Gott var det!

Diskat och gjort iordning. Pratade sedan med grannarna!!! Lovade att jag ska plocka av vinbären imorgon. Fryser in så länge och gör saft i höst.

Skjutsade sedan Fia till Maria. De skulle till Stora Torget ikväll med Annelie, ev. Tessan och Erki! Lasse hämtar och skjutsar hem Fia.

Så nu sitter Inge och jag här med ett glas vin. Han vid TV:n och jag vid datorn. Precis som det ska vara! Ute lyser solen och jag borde nog gå ut och sätta mig.

Tog faktiskt inga kort idag, så ni får nöja er med denna hälsning:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0