Ledig från jobbet

Hade ju räknat med att sova till ca kl. 6, men vaknade redan vid 5-tiden. Shit alltså att man inte kan sova på morgnarna!!! Inge snarkade så det stod härliga till. Jag tvättade håret och gjorde mig iordning. Ingen frukost för jag skulle ju ta prov på fastande mage. Läste tidningen och var in en stund på datorn. Klockan 7.30 åkte jag och hämtade Fia och barnbarnen. Det hade gått jätte bra enligt Fia. Därefter åkte Fia och jag till Vårdcentralen. Jag tog prov för att se om kolesterolvärdet blivit bättre. Tar ju numera 2 tabletter/dag i stället för 1.

Hem och in till pappa. Han skulle ha pengar till städerskan och det gav jag honom. Sedan in och åt frukost. Gissa om det smakade underbart. Inge var uppe och han hade ätit.

När klockan var ca 9.30 åkte Fia och jag till stan. Parkerade i ett av P-husen och så gick vi till frissan. Pernilla klippte mig  jätte bra (som alltid). Men jisses så gråhårig jag är!!!! Bara att gilla läget eller ska jag göra slingor?

Ut på stan och vi gick till min gamla arbetskamrat som har en affär inne i stan. Hon blev så glad över att se oss! Och jag över att se henne!!! Ömsesidigt alltså. Sedan var det dags att gå tillbaka till frissan för nu var det Fias tur! Hon klippte säkert 5 cm och det behövdes. Därefter gjorde Pernilla en inflätning av luggen, som blev kanonbra!

Hämtade bilen och så åkte vi till långfärdsbuss-stationen! Där hämtade vi Marita! Tjänster och gentjänster......

Fia och jag åt varsin pirog när vi kom in! Så kollade vi datorn en stund innan det var dags att åka till frisören med pappa. Han längtade verkligen, trots att jag frågade honom under min semester om jag inte skulle fixa en tid. Men nu så han ut som Mozart!!!!

Vi kom ju verkligen i tid och pappa undrade varför det var så mycket bilar på parkeringen. Men så trodde han att det berodde på att skolan börjat. Så var det inte! För när vi kom in affärscentrumet (Skäggetorp) så var där "Loppis". Såg att pappa nästan fick panik av så mycket folk. Det var nog inte rätt dag att klippa sig, sade han flera gånger. Men snälla pappa! Dessa personer står här och vi ska dit bort.  Och pappa blev så himla bra klippt. Kolla bilden jag tog på honom:



Det är min goa pappa det!! Han fyller snart 89 år och han är så tacksam för att jag följer med honom till frisören!

Förresten så sade frisören så här till mig: Du ska inte göra slingor i ditt hår. Nu ser man dina ögon och din fina hy! Har du slingor så ser man bara dessa direkt. Så nu sitter jag här och funderar på hur jag ska göra. Vill inte ha det gråa, så jag får kanske köpa en färg som är i nyans med det jag har i grunden?!?!

Efter pappas klippning gick vi in på Willys och handlade lite. När vi kom hem hjälpte jag pappa med hans mat, som jag köpte på jobbet igår! Delade även körsbärstomater åt honom. Törs ju inte låta honom äta dem hela för så lätt att de fastnar i halsen.

Dagen har varit mulen, men inget regn. Vi har haft ca +16 grader, så jag klagar inte.

Detta var lite om min lediga dag. Snart ska vi äta karrékotletter och potatisgratäng.


Kommentarer
Postat av: Marita

Tack ännu en gång för skjutsen. Trött som jag var i huvudetså glömde jag ju den lilla väskan. Jag var i duschen när ni ringde på dörren tack för ni tog hand om den. Kram

2010-08-27 @ 19:12:51
Postat av: Kristina Lundgren

Fin bild och fint skivet.

Kramiz

Postat av: Nilla

Det var så lite Marita!! Och vi tackar för de fina dukarna! Inte meningen att du skulle ge oss dem. Jag ville ju betala!!! Kram

2010-08-28 @ 19:03:24
Postat av: Nilla

Tack Kristina!

Kram Nilla

2010-08-28 @ 19:03:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0