Höst redan??? NEJ!!!!!

Välkommen till min nya, uppfräschade hemsida, som även bytt namn! Det är min dotter, som gjort om den idag. Hon tycker inte att jag skriver så mycket om mitt liv som änglamamma och det har hon rätt. Jag är en mamma till 3 barn, 2 på jorden och ett i sommarlandet. Det kan ingen ta ifrån  mig! Jag hoppas att du också gillar den nya looken!

Imorse väckte jag Inge, så han fick skjutsa mig till jobbet. Blåste rätt så mycket och det skulle det göra idag. Var på jobbet kl. 6. En kille kom samtidigt som mig. Han hade skjutsat sin dotter till tåget och då kunde han lika gärna åka och jobba. Klokt tänkt :))

Jag fortsatte med redigerandet. Fick sedan in två rapporter som var granskade. Gjorde dem klara och skickade på tryck. Fick sedan tillbaka en rapport till. Rättade och skickade till författaren för en sista koll. Tryggt för oss alla.

Ringde pappa imorse och allt var bra. Inge har ringt också.

Struntade i biblioteket även idag. Det kommer inte så många tidskrifter denna månad pga. att européerna har semester. Men imorgon ska jag gå dit. Hoppas att jag blir klar med rapporten, som jag håller med imorgon. Den strulade så jag får kopiera kapitel för kapitel till den rätta mallen. Inte roligt, men det går. Det beror på att manuset har hoppat mellan olika författare och så har de klippt och klistrat och tagit med sista vagnreturen. Något som ställer till ett elände i slutändan.

Det har blåst och det har regnat. Löven faller från träden! Men inte kan det väl vara höst redan! NEJ, jag vägrar acceptera det. Snälla sommar kom tillbaka till oss. Jag hade ju sett fram emot att få åka och ta kvällsdopp, men inte om det blir så här kyligt.

Fia hämtade mig kl. 15. Vi åkte till Thomas där Fia lade Toves mattebok i brevlådan. Sedan till vårt köpcentra och köpte bröd.

Jag gick in till pappa när vi kom hem. Pratade en stund med honom och satte in TV-kanalen. Det är LHC på TV ikväll!!

När jag kom in, åt vi kyckling, ris och currysås. Maten stod på bordet alltså!! Visserligen hade jag gjort kycklingen igår, men ändå. Så diskade Inge efter att vi ätit. Det kallar jag service eller kallas det kärlek :))

Jag satte mig vid datorn och kollade på "Hem till gården". Sedan var jag in på blip och skrev.

Ikväll ska vi åter igen se på "Fångarna på fortet".

Besök gärna Fias blogg: sofiasjo.blogg.se


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0