Yes!! Imorse var det +5 grader kl. 4.10

Ja, nu är det väl vår eller vad sägs om +5 grader klockan 4.10?!?! Jag var tvungen att kolla två gånger. Fia kom upp ca 4.55 idag, men vi hann ju ändå! Hade pappas bil idag för Inge skulle skifta däcken på vår. Skönt nu har båda sommardäcken på!

På jobbet har det varit full rulle. Så många bollar i luften så det är sanslöst. Ringde pappa ca 9.20. Sedan gick jag på vårt enhetsmöte. Det höll på till nästan 11.30. Lunch och så jobb igen.

Varit mulet ute och det kom även några regnstänk.

Hann inte med vårt bibliotek idag, så jag har väl dubbelt upp imorgon. Hoppas att jag blir klar med rapporten imorgon bitti. Var inte så mycket kvar såg jag.

Fia hämtade mig 14.10. Var bara och köpte TV-tidningen till pappa. In till honom och pratade en stund. Tog hans sopor och slängde dem.

Sedan in och kollade läget. Inge hade nyss ätit, så han ville inte gå ut. Jag bytte skor, tog våra sopor och slängde. Sedan gick jag iväg genom skogen, förbi skolan där barnbarnen går och så vidare ut på en stor genomfartsväg. Gick in i en Coop-butik och köpte creme fraiche och Risifrutti till Fia. Sedan gick jag parallellt med genomfartsväg till en stor rondell. Där jag ner (gick alltså i rondellen, där det finns gång- och cyckelvägar), vidare upp i skogen och så hem till oss. Denna promenad tog en timme drygt. I trängande behov när jag kom innanför dörren :)) Att det alltid måste bli så!

Fia hade satt in lax i ugnen. Den ska hon ha imorgon. Jag tar med mig Janssons frestelse. Skalade räkor till Fia. Sedan ut med räkskalen och så lite mera sopor. Pratade med pappa.

Nu ska jag slappa en stund. Får se om jag har nerver att se Djurgården-LHC ikväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0