Solig dag, men mycket blåsig

Varit vaken till och från under natten. Sov sen till ca 5 och drog mig till 6.30, då jag gick upp och gjorde mig iordning. Kan ju inte gå till tvättstugan omålad heller :))) Ibland blir jag arg på mig själv, men...

Körde igång två maskiner och sedan in. Alla sover så gott så. Jag satte mig vid datorn och fixade med lite allt möjligt. Just nu roar det mig att skriva texter på bilder och lägga ut lite här och där.

Vid 8-tiden var jag och flyttade över tvätten till torktumlaren samt tog in sådan tvätt som ska torkas hängandes.

Fia kom upp ca 8.15! Inte illa alltså. Hon blir nog sjutton lik mig :))

Inge kom upp ca 8.45. Ja, han hade nog gärna sovit till 10, men det var ju Formel 1 på TV!! Jag gick till tvättstugan och sorterade tvätten. Städade efter mig och gick in till pappa. Han tyckte det var enormt att jag REDAN var klar med allt. Lade in hans tvätt och så fyllde jag på hans medicindosett.

In och då hade Fia tagit fram frukosten. Den smakade verkligen gott då.

När Formel 1 var slut åkte Fia och jag till Stadium, där vi köpte strumpor och annat. Sedan gick vi till Maxi och handlade lite.

Maria ringde när vi var på väg till bilen. Hon var hemma hos Inge. Så när Fia och jag kom hem, tog hon över ratten och Fia och hon åkte till Berga. Casper spelade fotboll där och de ville kolla en stund.

Sedan kom de hem och vi åt spagetti och köttfärssås. Därefter åkte de båda till samlingen av "damerna" för vidare färd till Qvarsebo, som ligger en bit norr om Kolmården. Där skulle de spela fotboll.

Jag diskat och grejat. Grannen kom ner tidigare. Hon hade problem med sitt bredband och undrade vilken operatör vi har. Vi har inte samma!

Så berättade hon om vad som hänt den dagen som polisen knackade på vårt fönster. Det var grannen bredvid henne, som hade varit ute och fiskat. Han hade visst parkerat bilen vid en bom och sedan gått runt sjön. Fiskat och druckit av sitt kaffe. Men någon hade gått förbi vid ett par tillfällen och sett bilen stå kvar, så när de hade kommit hem, hade de ringt polisen. De trodde att personen som ägde bilen hade plumsat i. Det hade visst börjat bli mörkt. Men vår granne hann köra bort med bilen. Så det var därför som polisen kom och så ville de kolla grannens bil :))) Skönt att det var något allvarligt, men skönt att höra att det finns folk som bryr sig.

Fick våldsamt ont i ryggen nu på eftermiddagen och vet ej varför. Just nu känns det lite bättre och jag hoppas att det går över.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0