Solig dag, men blåst

Vaknade ca 6.15 imorse, men njöt av att ligga och dra mig. Omkring klockan 7 öppnades dörren från Fias del, hårt och fast! Det var Tove och hon kom in till mig. Bra mormor att du är vaken!!! Kom in till Fias rum så ska du få se något. Jag gick upp och gick in dit. Har du sett hennes blommor mormor? De dör!!! Jaa, sade Fia! Alla blommor dör i mitt rum. Nu var det inte så för har man blommande kaktusar, så blommar de inte i tid och evighet. De har helt enkelt blommat klart :)) Men visst, även orkidéer har dött i Fias rum och jag tror att felet är mitt. De  har nog behövt mer vatten än vad jag givit dem. Hoppas att jag lärt mig en läxa nu.

Fia och Tove kollade på film och jag läste först tidningen och sedan blev det datorn. Ringde pappa strax efter klockan 9 och allt var bra. Därefter gick jag ut på badrummet och smorde in mig. Bäst att lyda doktorns order och smörja 2 gånger per dag. Men jag gillar inte att smörja fötterna. Det blir ju så kladdigt. Konstigt är det, för idag har jag haft mer utslag än tidigare och de kliar. Tänk om jag inte tål salvan..... Ja, jag ska i alla fall ge det lite tid. En remiss är ju skickad till hud.

Fia och Tove tog fram frukosten och jag fixade kaffet. Inge kom upp och vi åt frukost. Tove duschade sedan. Jag gick in till pappa med tidningen och pratade en kortis.

Solen lyste, men vinden var kall. Så typiskt att det måste blåsa. Vill inte ha en blåsig sommar igen. Jag vill ha en solig, varm och mysig sommar :)) Regna kan det göra nattetid.

Till slut så kom vi iväg med travet. Tog ett varv på stan och så åkte vi till Tornby. Inge köpte sig två nya tröjor och jag inlägg till skorna. Handlade även lite på Willys. Pappa behövde bröd och pålägg. Därefter gick vi in på "3" och bytte till dem som leverantör av hemtelefonin. Ska visst bli billigare och "alla bäckar små".......

Hem med mig och Inge. Fia och Tove åkte till stan för att träffa en kompis till Fia och köpa glass på "Bosses glassbar".

Jag gick in till pappa med varorna. När jag kom in till oss, satte jag på dillköttet och så skalade jag potatis och morötter. Därefter gjorde jag iordning blandfärs till pannbiffar. Inge stekte dem.

Fia kom hem (Tove lämnad hos Maria). Vi åt i en periodpaus av ishockeyn (Djurgården-HV71). Maten smakade gott och när vi ätit klart, gick jag till pappa med en portion. Han blev superglad för han hade bara ätit smörgåsar. Oh, jag blir tokig på honom. Jag kände nog på mig detta! Vet inte  hur många gånger jag sagt: ÄT MAT!!! INTE smörgåsar!!! För du blir ju yrslig! Men jag har mått så bra nu. Ja, tack vare att du äter mat och inte bara smörgåsar.

Pappa ringde sen och tackade så jätte mycket för en god middag :)))

Och HV71 vann SM-guld till Fias glädje. Jag kunde, tyvärr inte, dela hennes glädje. Jag hade ju helst sett att LHC blivit SM-vinnare, men de hade tyvärr alla domarna emot sig under hela serien. Säger någon emot  så gör det. Men tyvärr så var det så. Jag vet att många skyllt på domarna nu i SM-finalen så de borde hålla med mig!

När det blev klart att HV71 vunnit, åkte Fia och hämtade Casper. Han hade varit på kalas. Det var en liten tuffing som kom hit. Han hade jeans, tröja, skinnjacka och så en hatt. Skulle hämtat ett foto, som Mia lagt in på Facebook, men tyvärr så strular Facebook idag.

Solen har lyst och i lä var det skönt, men i blåsten var det kyligt.

Förresten så är det idag 44 år sedan jag fick smak på alkohol!!!! Ja, alltså jag tog nattvarden då hehehehehe.....

Och så kommer här ett tillägg: GRATTIS FIA! Du är ju bara bäst alltså. De ringde från kanal 5 och sade att hon vunnit, men fick en följdfråga. Den svarade hon rätt på och vann ett sprillans nytt X-box med NHL-spel! Grattis gumman!

Ha en trevlig kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0