Påskdagen

Gick upp ca 6.50, men då hade jag varit vaken en god stund. Gjorde mig iordning och efter det gick jag till tvättstugan. Hade hämtat in pappas tvätt igår och det är ju bra! Blev två maskiner. In och satte mig vid datorn sedan. Ut vid 8-tiden och lade tvätten i tumlaren. Lite tog jag in, som jag hängde. Fia kom upp!!!  Jag gick ut vid 9-tiden igen. Då var tvätten torr och jag gick in till pappa.

Allt bra med honom. Jag plockade in hans tvätt och sedan in till oss. Fia hade tagit fram frukosten och väckt Inge. Vi åt och sedan diskade jag. Inge och Fia satte sig och kollade på Formel 1 från Malaysia. Idag skulle Jonas och Sharmin sitta på en av läktarna. Men det är ju omöjligt att se dem!

Jag gick till pappa och tog med honom på en kort promenad. Lite jobbigt att köra rollatorn i allt grus. Sedan har han ju inte gått så speciellt mycket denna vinter. Det han går inomhus kan ju inte räknas.

Thomas och barnen kom när pappa och kom åter. Barnen glömde ju sina påskägg igår och så ville Tove ha hjälp med mobilen, som hon fick av mig igår.

När de åkte, tog vi på oss och gick till bilen. Var först och tvättade den, vilket behövdes. Jag älskar när bilen är ren. Sedan blev det Norrköping och så bilfärjan över till Kvarsebo och vidare genom Kolmårdsskogen till Norrköping och hem.  Det var en hel del is kvar på Bråviken.

Gick in till pappa när vi kom hem. Han skulle äta och det trodde jag även att vi skulle. Vi skulle ätit rester från igår, men till min lycka så var det inte mycket kvar. Så vi ska beställa pizza lite senare. Är ju inte helt fel det heller.



Bråviken och här var det bara is kvar vid kanterna!



Längre bort ser man att det är mycket is kvar. Och när vi kom längre in mot Norrköping var faktiskt Bråviken väldigt isklädd.

Kramizzar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0