Lååååååångfredag

Vaknade omkring klockan 6 och gick upp före klockan 7. Det går ju inte att somna om  hur jag än försöker.

Har fått en massa blåsor (som vattenkoppor, men det är inte det) på kroppen. Naturligtvis så kliade jag till på en så det gick hål. Gissa om det sved!!! Det är bara förnamnet. Måste nog ringa Vårdcentralen så jag får kolla detta för det är ju inte normalt (tycker jag).

Ingen tidning att läsa idag, men jag skrev i min fysiska dagbok om gårdagen. Sedan blev det datorn. Fia kom upp ca 8.50. Ringde pappa 9.15, men fick inget svar. Tänkte att han kanske var på toan. Vi väckte Inge så att vi fick äta frukost. När klockan var 9.50 så ringde pappa och undrade vad jag gjorde. Han hade väntat på samtal från mig. Jisses, tänk om jag slog fel nummer. Lätt att ta fel på en nolla och en åtta.

Diskade, dammsög och så avslutade jag med att först duscha golvet i duschrummet och sedan mig själv! Gjorde mig sedan iordning

Gick in till pappa en stund och pratade med honom. Han hade hittat en trådlös telefon sade han, men det kom inget ljud i den! Det var ingen trådlös telefon utan en rakapparat!!! Men pappa sade jag! Det är ju en rakapparat och den här behöver du inte använda! Du har ju en som är mycket bättre. Men det kan vara bra att ha två!! Ja, inte lätt att bli gammal. Jag blir mörkrädd emellanåt.

Maria, Lasse och Nalle (Nalle är hunden) kom förbi och lånade ett par DVD-filmer av Fia. De följde med till pappa och hälsade.

När Inge och Fia var klara, tog vi en sväng med bilen. Solen lyste ju så fint imorse, men sedan blev det mulet. Kom till och med regn när vi körde runt. Handlade lite på Willys i IKANO-huset.

Hem och kollade på "Hem till gården" på datorn. Så himla bra att man kan se där numera.

Jag hade skalat potatis till middagen idag och jag skalade även till Janssons frestelse, som jag gör imorgon. Kände inte för att ställa mig i köket efter maten.

Vi åt kassler med svampstuvning och pom de chess. Var in till pappa med en tallrik. Han ville inte äta fryst mat och inte ville han komma in till oss och äta. Men mat ville han ha :))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0