Känns som snö i luften

Gick upp klockan 4 för då var jag tydligen utvilad. Inge skjutsade mig för Fia började inte förrän vid 13-tiden idag. När Inge och jag kom till "röda mattan" så frågade han något och jag svarade. Rätt som det är så säger Inge: UT, det kommer en bil bakom. Jag "studsade" ut från bilen vände mig om och log mot bilisten bakom. Vilken d-a tjurig person. Han log inte han!!! Och en idiot var det också för han gasade på, trots att det bara är 30 km/tim på den gatan. Kommer in och ska lägga in min matlåda i kylen, då jag upptäcker att "Kicks-påsen" inte är med!! Dj*vlar, tänkte jag!! Ringde Inge efter ca 10 minuter och den var ju givetvis kvar i bilen. Han skulle be Fia köra vägen förbi när hon skulle iväg.

Jag fixade adressetiketter och skickade iväg en rapport som var klar. Sedan fick jag höra om gårdagens turbulens på jobbet. Det är sanslöst vad en person kan ställa till med! Vi är alla mycket bekymrade över detta och undrar vad som kommer att ske. Men det är klart, sköter denna person sina arbetsuppgifter, så finns det nog inget att gå på. För vuxenmobbing är ju inget skäl att låta någon gå. Alltså denna person är bara för mycket. Jag "hamnade i luven" med denna person vid ett tillfälle. Jag hade rätt och det visste jag och medhåll fick jag omedelbart.

Fia kom med min matlåda och min frukostmacka. Tack älskade dotter! Jag vet ju att du älskar att köra bil, så då var nog inte omvägen till mamsen något att  gnälla över. Fia skulle iväg på ett möte om fotbollen vad gäller flickor födda 2001 (laget som hon tränar och där Tove spelar). Vilken höjdare för henne! Mötet var i Tornet!!! Vi som försökte komma in där vid invigningen, men hade otur att alla platser var slut. Nu skulle hon få komma upp på höga höjder!

Ringde pappa och allt var bra. Sedan var det bibliotekets tur att få mina tjänster. Fia ringde när hon kommit hem. Pappa hade ringt och han ville att jag skulle köpa småfranska till honom.

Jobbade vidare med allt möjligt. Ja, jag säger allt möjligt för det har varit en sådan dag. En dag, som jag inte riktigt kunde precisera mina timmar.

Inge hämtade mig 14.15. Vi var in till vårt köpcentra så jag fick köpa småfranska till pappa.

Hem och in till pappa. Han blev superglad över brödet och vi frös in lite! Pratade en stund med honom. Så in till oss. Inge har dammsugit och plockat iordning idag. Vi fikade. Jag kollade sedan på "Hem till gården" på TV4-play. Så himla bra att man göra det.

Sedan har vi ätit schnitzel, stekt potatis och svampsås. Gott så in i den.

Diskat och ringt pappa. Ska alldeles strax se på "Så ska det låta".

Solen har lyst och det har varit klarblå himmel nästan hela dagen. Men det har blåst en mycket kall vind och det kändes som snö i luften. Ja, jag tror att det kommer mera snö innan vi har den riktiga våren här!

Fia jobbar till ca kl. 22 ikväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0