Idag gjorde vi något spontant

Vaknade omkring 4.30, men lyckades slumra till ca kl. 6. Gick upp 6.30 och gjorde mig iordning. Klockan 7 var jag i tvättstugan och körde igång. Även idag blev det två maskiner, så jag skulle ju kunna boka 7-10 och inte 7-12. Men samtidigt är det skönt att veta, att jag kan sova över (om nu det skulle hända).

Igårkväll omkring 21.30 ringde det på Fias mobil. Hon svarade och jag hör att hon låter jätte glad. Jag blev ju givetvis nyfiken :)) Så berättade hon att hon ringt in och svarat på vem som skulle bli matchens lirare i SM-hockeyfinalen tidigare på kvällen. Hon hade svarat rätt och fick nu en följdfråga, som hon klarade. Och hur svår var den frågan då :)) Vad heter Sveriges ishockeylandslag? Ja, just det!! Kan det vara 4 kronor eller hehehehehe..
Hon vann en X-box + NHL-spel. Detta är värt över 3 000:-

Casper hade visst vaknat tidigt, men Fia fick honom att somna om och sova till ca kl. 8.

Klockan 9 var och hämtade tvätten samt städade efter mig. Gick in till pappa med hans tvätt och så fyllde jag på hans dosett.

När jag kom upp lyste solen från en klarblå himmel, men senare kom det moln och det blev inte alls så soligt, som jag hade önskat.

Vi åt frukost och så diskade jag. Vi bestämde oss för att ta en tur med bilen. Jag ville åka Roxen runt, men det ville inte Fia. Hon ville till Gränna!!! Så Inge styrde bilen mot Gränna. Upptäckte att jag inte hade min mobil med mig. Bytte ju jacka när vi åkte och tänkte inte på mobilen. Casper hade sin med och även Fia. Men Fias mobil hade mycket låg batterinivå. I vilket fall som helst, så när vi kom till polkagrisfabriken säger Fia: Det är ju inte så långt till Jönköping!! Så du vill dit, säger jag! Jaaaaaaa.. HV-fantast som hon är så förstod jag att hon ville se resterna efter gårdagens firande. Inge var med på noterna. Men då kan vi ju kanske hälsa på Neta och Per säger jag. Visst så himla bra att jag hade memorerat Netas nummer i hjärnan då. Det hade jag ju inte. Men Fia fann på råd och sökte efter Carls mobilnummer. Så jag ringde till honom och fick Netas nummer. Men det gick inte att nå!

När vi var utanför där de bor, ringde jag Carl igen. Då lämnade han över telefonen till Neta. Hej, sade jag! Vi står utanför dig! Hon blev helt paff! Men jisses, vi ligger och solar på terrassen. Ge oss 5 minuter sedan är ni välkomna upp! Vi parkerade bilen och gick tillbaka.

Det blev stora kramen! Inge har ju inte varit i deras nya våning och jag och Fia har inte varit där sedan de byggde till ett rum! Det blev verkligen kanonbra!

Vi blev bjudna på middag! Per grillade en ytterfilé och Neta kokade potatis, gjorde sås och sallad. Vi satt på terrassen och avnjöt denna underbara måltid! TACK än en gång. Så blev det kaffe med dopp. Solen lyste och när det var dags för oss att tacka för en trevlig eftermiddag säger Neta att jag fått färg! Underbart alltså. Och det känner jag nu.

Tog vägen till A6 för Fia ville köpta guldtröjorna. Svart T-shirt med guldtryck! Hon köpte även varsin till barnbarnen. Så åkte vi hem.

Fia åkte hem med Casper och jag gick till pappa och berättade om vår eftermiddag.

Sedan in och kokade potatis. Gjorde sedan dillsåsen. Gick in till pappa med mat så han har imorgon. Gjorde matlåda till mig och sedan gjorde Fia en till sig.

Har precis duschat och smort in mig.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0