Även lördag blev mulen

Jisses alltså, men jag vaknade 4.10 och jag kunde inte somna om!!! Såg att altandörren var lite, lite öppen och efter det var det kört! Kunde absolut inte somna om! För jag började kolla min väska och så gick jag upp och kollade om Inges dator stod kvar. Satte mig och läste tidningen och sedan blev det datorn. Fia kom upp före klockan 7. Hon skulle iväg och göra högskoleprovet idag. Fia åkte ca 7.55. Jag lyssnat på "Ring så spelar vi". Skrattade gott åt Pia Johansson som vikarierade idag . Hon är ju störtskön den kvinnan. Det ringde en kvinna långt uppifrån och berättade att hon kunde prata norska. Då satte Pia igång och prata norska. Ja, hon var verkligen kanonbra.

Jag ringde pappa, men fick inget svar. Släppte bara fram 3 signaler för jag tänkte att han kanske var på toan. Jag hann knappt lägga ifrån mig telefonen förrän pappa ringde. Men hallå, sade jag! Jag trodde du var på toan. Näe skrattade pappa! Jag försökte svara med rakapparaten!!! Skrek HALLÅ, men fick inget svar. Gissa om jag skrattade gott. Han är för rolig det är ju en sak som är säker.

Sedan tog jag en dusch och gjorde mig iordning. Inge kom upp när jag var klar!!! Klockan var då 9.55! Snacka om att kunna sova (och så har han sovit framför TV:n nu på eftermiddagen). Vi åt frukost och jag diskade. Tog sedan bort lakanen och lade i smutskorgen. Imorgon är det STORtvätt!

Jag ringde min faster och pratade en stund. Hon är helt sanslös det är då ett som är säkert. Imorgon ska hon åka bussen till Stockholm och kolla på en lägenhet!!! Alltså hon fyller 93 om en månad!! Men hon vill inte vara kvar här. Jag erbjöd mig att skjutsa henne till bussen, men hon tackade nej.

Gick in till pappa med tidningen. Sedan åkte vi med travet och därefter till Ljungstedtska skolan, där Casper spelade innebandy (en cup). De skulle börja 11.40, men allt var försenat så först 12.15 började de. Casper var jätte duktig. Han ser verkligen vad som ska göras. Hela tiden i rörelse och såg till att målet bevakades (de har ingen målvakt i den åldern).



Casper närmast kameran :))

Efter den matchen åkte Inge och jag och hämtade Fia. Hon hade lunch och var tvungen att få något i magen. Vi åkte till en Sibylla-kiosk. Sedan tillbaka med Fia. Det var tuffa frågor och hon trodde inte det skulle gå bra! Jag tycker hon var tuff som gjorde det och hon säger att hon vill göra det i höst igen. För nu vet hon vad det  handlar om!

Maria sms:ade till mig att Casper hade gjort 2 mål i andra matchen (som de vann). Ja, man ser faktiskt att han är en duktig lirare.

Vi åkte hem efter att ha släppt av Fia. Jag gick in till pappa och bäddade rent åt honom. Bytte även handdukar och tog med hans tvättkorg in till oss.

Fikat och skalat potatisl Sedan gjorde jag iording köttfärsen till biffarna.

Fia och Tove (som ska sova hos) kom ca 17. Vi åt omkring klockan 18. Biff med lök, sås och potatis (sallad förstås). Gott var det. Sedan gick Fia och Tove till en kompis till Fia. Och jag tog hand om disken och spisen.......

Blir väl natti tidigt ikväll :))



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0