April, april.....

Nej, då jag lurar ingen mer än mig själv :))
Undrar dock vilket som var aprilskämt i dagens tidning. Nej, jag undrar inte längre! Det var nog det om att det skulle grävas i Göta Kanal och för hand. Till detta ville de använda fångar och arbetslösa (tror jag det stod).Så nu har  jag nog listat ut detta.

Gick upp 6.50 imorse och det var ju vanlig tid när jag är ledig. Fattar inte att jag inte kan sova längre. Men så är det och det är bara att gilla läget.

Läste tidningen och jag läste även Linköpings Posten. Sedan blev det datorn.

Fia kom upp ca 7.50. Hon åt frukost och så ville hon använda min dator. Under tiden gjorde jag mig iordning. Skönt att vara redo.

Fia åkte ca 8.35. Och jag satt vid min dator och väntade på att Inge skulle vakna. Men klockan 9.15 väckte jag honom. Tyckte verkligen det var dags att äta frukost. Han frågade varför jag inte väckt honom!!!! Men jag trodde att du hörde mig och Fia. Det  hade han gjort, men ........

Ringde pappa efter frukosten och allt var bra.

När Inge var klar, gick jag in till pappa med tidningen. Sedan åkte vi till ICA Maxi och handlade. Trodde att vi fått med allt, men när vi satt i bilen, kom jag på: PÅSKMUST!!! Ja, ja sade Inge det tar vi imorgon. Systemet efter Maxi. Så tog vi ett varv på stan och därefter åkte vi till Coop Extra. Jag köpte Påskmust och så blev det ju lite mer (naturligtvis). I entrén stod Telenor!! Slutade med att jag sänkt mina kostnader med 50:- i månaden och kom ut med en ny mobil! Nu ska vi testa och se om inte Tove kan få en mina gamla. Hon vill ju så gärna det. Hem och in med varorna. Kollade om det ringt någon och det hade det. De hade ringt från hemtjänsten så jag ringde upp. Pappa hade ramlat på förmiddagen och de hade inga nycklar. De ringde mig för att kolla om jag var hemma för den som hade nycklarna till pappa var ute med matkorgarna (pappa skulle inte ha dagens mat). Men allt hade gått bra. De hade kommit och hjälpt pappa upp.

Jag såg framför mig förra årets påskhelg. Pappa hade kommit hem från korttidsboendet och mådde inte alls bra. Det visade sig så småningom att  han hade urinvägsinfektion. En sådan helg vill jag inte ha igen!

Inge och jag tog en promenad efter att vi ätit varsin smörgås med stekt ägg. På sina håll har snön smält bort helt, men på vissa ställen ligger den verkligen kvar (se bilder). När vi var ute var det mulet, men sedan kom solen åter (den lyste när vi handlade).

Inväntar Fia snart (hon borde varit  hemma nu, men det var säkert samtal på jobbet, som hon inte kunde bryta).

GLAD PÅSK säger jag till alla mina vänner som läser denna sida. NJUT AV LEDIGHETEN!



Här promenerar Inge på en kombinerad gång-/cykelväg. En hel del snö kvar!

Cirka 50 meter längre bort såg det ut så här:



Inte kan man tro att det är samma skog som vi befann oss i!

GLAD PÅSK än en gång!

Kramizzar Nilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0