Annandag påsk

När jag vaknade imorse vid ca 5.40 och gick upp för att gå på toa, fick jag en chock. Det såg ut så här:




Jag blev så förskrämd att jag kröp ner igen. Men inte kunde jag somna om. Så jag gick upp och hämtade kameran. Sen stannade jag uppe.

Nog vet vi att april är en lurarmånad och man kan  inte räkna med att det ska vara sol och fint varje dag. För som sagt; det skiftar fort!

Fia kom upp och hon och jag plockade fram frukosten. Väckte Inge 9.40 för då stod den på bordet. Jag duschade sedan och därefter gick jag till pappa en sväng.

Mulet och grått ute. Såg på Fia att hon ville att något skulle hända! Hon har så svårt att "bara vara hemma" och slappa. Frågade om hon hade pengar för jag visste att hon ville köpa nya växter. Det hade hon. Så vi åkte till Plantagen. Jag köpte 2 lerkrukor. Men det fanns inte så många växter. Fia köpte bara en orkidée. Vi åkte till Blomstertorget, där hon hittade ett par krukväxter till. Jag köpte såjord.

Hem och in och bytte om. Gick till pappa och fixade TV:n åt honom. Han skulle se fotboll!

Inge har fixat middagen; stekt fläsk och löksås. Jag hade skalat potatisen innan, så den var bara att koka. Maten smakade kanongott.

Fia åkte till Sara för att se HV där. Men jag lovade att ringa om Maria och barnen kom och det har de gjort nu! 

Vi ska se på LCH. Jag hoppas av hela mitt hjärta att de vinner ikväll!

Kramizzar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0