Varit på bomässa

Hej kompis!

Så var då lördagen snart till ända. Vaknade 5.40 och gick upp 6.15. Läste tidningen noga, vilket är så skönt. Sedan blev det datorn och radion på. Lyssnade på "Ring så spelar vi". Njöt av min egen stund. Ringde pappa omkring kl. 9 och allt var bra! Både Inge och Fia var uppe och Fia hade till och med ätit frukost. Men hon skulle ju iväg och spela fotbollsmatch i Borensberg. Inge och jag åt frukost och så diskade jag. Passade även på att bädda. Slipper ju den biten i veckorna :)) Fia åkte och hämtade Maria och så skulle de till "uppsamlingsplatsen". Jag gick bort till pappa och hämtade diverse redskap i cykelförrådet. Sedan satte jag igång att rensa rabatten. Förstår inte vart allt gräs kommer ifrån. Pappa var så arg på sig själv för att han inte orkar detta längre. Men jag sade till honom att det är lugnt. Jag tycker det är skönt att få hålla på med detta. Ogräset mellan plattorna tog jag inte för som pappa sade: Det är snart vinter och jag sitter ju inte här ute. Höll dock på en timme med rabatten. Var sjöblöt av svett efteråt. Så skönt med en dusch sedan. Fixade mig iordning. Därefter åkte Inge och jag och köpte en ny TV. Den vi har ska in på reparation, men troligtvis så går den inte att laga (tur att vi har försäkring på den). Vi får den nya TV:n levererad på måndag. Sedan lämnade vi in travet och så hem. Nej nu ljög jag. Vi tog en sväng förbi Malmen, där det firades något (kommer inte ihåg vad). Det var flyguppvisning och när vi passerade höll en helikopter en uppvisning som var enorm.

In till pappa då vi kom hem och fixade TV-kanalen åt honom. Fia var hemma och hon och jag åkte iväg. Till Bomässan i Cloetta Center. Jag hade ju vunnit två biljetter. Träffade en arbetskamrat och hans fru. Köpte ett universalmedel, som jag hoppas fungerar här hemma. Det ska ta bort fläckar på kylskåp och man kan använda det på spishällen.

Efter det besöket åkte vi till Maria, Tove och Casper. Tove ville följa med hem till oss och äta kräftor, men eftersom det skulle bli så sent så tyckte inte Maria att det var någon bra idé. Hon ville ju mysa med barnen ikväll. Tove blev lite sur, men det gick över. Vi har ju mer kräftor i frysen.

Nyss ringde pappa för han fick inte in kanal 100 på dekodern. Jag sprang in och jag vet inte vad han hade gjort, men jag lyckades få in Barcelona-matchen. Sedan diskuterade vi dryckerna igen. Åhhhhh, jag blir galen på honom. Nu diskuterade vi dryckerna igen och jag påpekade för honom att han ska dricka både proteindrycken och näringsdrycken samma dag. Men det tyckte han var larvigt. Fy sjutton säger jag....

Vi åt i alla fall fläskfilé och till det åt jag broccoli + en massa andra grönsaker. Mums säger jag :)

Kramizzar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0