Sommar ute

Sovit jätte dåligt även inatt. Det blev inte mer än 3 timmar vilket är alldeles för lite. Det känns som jag darrar inuti kroppen och jag förstår inte varför. Borde inte vara stressad för jobbet hinner jag med. Men kanske är det så att jag redan nu oroar mig för framtiden. Ska Inge hitta något nytt jobb? Ska Fia klara matte B och söka vidare på utbildningar? Ekonomin? Ja, det finns nog mycket som rör sig i hjärnan. Men ikväll när jag druckit ett glas vin, då blir jag nog sjutton trött redan kl. 19! Här ska drickas kaffe!

Inge skjutsade mig till jobbet. Och jag säger som alltid: Full fart!

Om ingen förstått det tidigare, så älskar jag mitt arbete. Ja, jag gör det. Varje dag är en ny utmaning. Visst kan väl vissa dagar vara trista, men jag trivs med nästan alla arbetskamrater, vilket är viktigt. Men jag fattar inte att jag snart varit på samma arbetsplats i 37 år! Det är många nya som jag kunde vara mamma till :))

Ringde pappa efter morgonfikat och allt var bra. Därefter gick jag till biblioteket och registrerade tidskrifter. Satte även upp nya etiketter på ett antal boxar. Fortsätter på måndag med de som jag inte hann idag.

Hade avacado med räkor och majonnäs + gurka, paprika och tomat. Tyvärr så var inte denna avacado speciellt god. Efter att jag ätit gick jag ut i parken och fotade lite. Bland annat på detta konstsverk:



Jag har kanske haft med en liknande bild tidigare, men vad gör det :))

Fortsatte sedan att arbeta fram till klockan 13, då Inge och Fia hämtade mig. Vi tog ett varv innan vi åkte hem. Jag gick in till pappa med hans mat. Den skulle han spara till imorgon för idag tog han från frysen. Han såg så pigg ut idag. Berättade att han tagit en promenad på förmiddagen, vilket jag tycker är kanonbra (bara han inte ramlar).

Fia och jag åkte sedan till Rosenkällasjön för vädret var ju helt enkelt toppen! Som en sommardag. Kanske går det att bada utomhus?

Detta har de fixat nu i år och är en grillplats. Kanonbra alltså!



Tänk att åka hit en fin kväll och grilla lite samt njuta av fågellivet.

Idag var det tyvärr glest med fåglar. Såg nog svanar, men de var för långt bort från oss. Men denna söta and kunde Fia inte låta bli att fota:



Vattnet var grönt, men här var det lite mer öppet.

Och ännu lyser solen utanför och man blir ju bara så himla glad.

Ikväll blir det lövbiff med kokt blomkål och sallad till. Fia ska även steka lite squach.

Måste hålla mig vaken för jag vill verkligen se på Dobidoo.

Jo, nog höll jag mig vaken! För rätt som det var, någon gång vid 19.30, slog någon på fönstret till datarummet! Det  var Tove! När jag stack ut huvudet vid altandörren, kom även Casper och så pappa Thomas. Vad roligt att de kom. Thomas har varit i Kasakstan denna veckan och hade köpt en flaska whisky (till Inge eller??).

När så Fia och jag vinkade av dem, kom Albania och Albelina (grannens dotter och dotterdotter). Underbara människor måste jag säga. Albania har jobbat på mitt arbete och hon är bara för go. Sen var det även så himla roligt att se våra döttrar, Albelina och Fia, stå och prata massor.



"Förmågan att idag tänka annorlunda än igår skiljer den vise från den envise" (John Steinbeck)

Kramizzar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0