Skogspromenad och hittat skogens guld

Somnade nog strax efter kl. 22 igår och sov nästan till klockan var 7. Just nu känns det inte så, men så har jag också slitit som sjutton med allt möjligt.

Gick upp direkt när jag vaknade och gjorde mig iordning. Sedan till tvättstugan och körde igång. Idag var det faktiskt städat och iordning.

Tove kom upp omkring kl. 8 och hon ville se på TV, vilket hon fick. Jag hämtade pappas tvätt klockan 9. När Inge kom upp, tog jag bort våra lakan och gick ut med dem. Borde ju bytt igår, men det är dags att vara efterklok.

Frukost åt vi och det är kul att se Tove! Jisses vad hon kan äta. Men hon växer också så det knakar. Vid 10.30 kom Maria, Casper och hunden Nalle. Vi gick ut i skogen alla utom Inge. Hittade en hel del kantareller! Tove var förresten inte med oss för hon gick med grannfrun och hennes två pudlar. Tur var väl det för hon och Casper blir hela tiden osams om vem ska hålla kopplet.

Maria åkte hem och Fia och Tove åkte och handlade lite. Casper hjälpte mig i tvättstugan :))

Sedan gjorde Inge korv stroganoff och jag gjorde min egna korv stroganoff :) Barnen åt med god aptit. Klockan 13.45 åkte Fia och Casper för att hämta Maria. De skulle till Norrköping och spela fotboll. Jag diskade och var sedan ut i tvättstugan. Hängde det sista i torkrummet. Därefter gick Tove och jag ut i skogen igen. Först hittade vi ingenting och jag var nästan på väg att ge upp. Men sedan sprang vi på dem. Jisses alltså vad vi hittade. Tove åt en himla massa blåbär och även ett och annat hallon. Hon var också duktig på att plocka svamp.

Blev så full i skratt åt Tove. För rätt som det var så ställer hon en fråga till mig: "Mormor, kan inte du be mamma att hon skaffar ett syskon till"?! Jag vill ha en lillasyster också! Jag svarade att det kan jag nog inte be Maria om. Men varför mormor, du är ju så bra på sådant :))

Vi gick och visade pappa och han tyckte det var kul att vi hittat så pass mycket. Sedan in och rensade. Även med det hjälpte Tove mig.



Två fina exemplar. Vi hittade även trattkantareller.

Och så här fin om munnen var Tove:



Tove duschade när jag bara hade lite kvar att rensa. Sedan var hon hungrig och åt en smörgås. Därefter gick vi till tvättstugan och plockade ner allt.

När vi kom in, bäddade jag rent i sängarna. Totalt slut i ryggen. Inge har faktiskt inte gjort för mycket idag. Han diskade frukostdisken och han fixade korv stroganoff. Men så är det.

Tjejerna och Casper kom och hämtade Tove ca kl. 18. De hade förlorat sin match.
Maria fick lite färdigrensad svamp. Jag har stekt vårt nu och det blev ju bara så himla gott.

Jag har även gjort pappas och våra räkningar. Nu ska jag koppla av innan det är dags att sova.

Kramizzar!

Om du alltid säger "vi får se" händer det aldrig någonsin någonting (Nalle Puh)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0