Sent igårkväll gick det visst fram en tromb

Hua, men imorse var det kallt när jag kom upp; +2,4 grader! Tog pappas bil, så idag behövde jag inte väcka Inge. Var lite småkvistar på vägen och jag tänkte inte mer på det.

Satte full fart med jobbet och när klockan var ca 6.30 gick jag ner och hämtade mig en kopp kaffe. Då kom även lokalvårdarna, så vi pratade en stund. De berättade om att det varit som en tromb gick fram vid 23-tiden igårkväll och att det hade haglat. Tänk, jag märkte inget. Sov ju som bäst då. Cirka 2 mil härifrån var det isbark på bilarna!
Fick ju förklaringen till varför det låg småkvistar på vägen. Det hade blåst!!

Jag skickade iväg en rapport och sedan fortsatte jag med mitt andra. Solen kom upp och först på morgonen var det lugnt, men sen satte det åter igen igång att blåsa.

Ringde pappa ca 9.30. Allt var bra. Fia har ringt och det var bra med henne :)

Min kollegas mamma har visst blivit dement "över en natt", så hon ska till läkaren med henne imorgon. Ska absolut inte bo kvar i lägenheten även om hon har larm. Inatt hade hon gått ut ur sin lägenhet och ner i källaren. Som tur var så hade hon larmat, men nattpersonalen fick ju leta efter henne. Tragiskt när det blir så här.

Det är verkligen bäst att ta tillvara på dagen för man vet aldrig vad som lurar runt hörnet. Vad gör väl värken i mina ler, när det finns de som  har det mycket, mycket värre? Jag kan ju jobba i alla fall och det är värt mycket. 

Tog en mycket kort promenad på lunchen, för det var lite kyligt i bara koftan :)) 

Sedan fortsatte med sammanställning av RT-projektet. Blev klar och kunde greppa nästa projekt.

Arbetade till kl. 15 då jag åkte direkt hem och hämtade pappa. Fia och Inge tog vår bil till Tornby för Inge skulle köpa nya gymnastikskor eller "going-skor".

Pappa och jag var till Willys. Tog lite tid för idag var en sådan dag som han ville titta lite runt. Frågade honom om  han skulle ha tomater, men det skulle han inte. Sedan ändrade han sig när jag sade att det fanns gula! Apropå tomater, så plockade jag av en från det jag odlat själv och den var supergod. Har två till att hämta :))

När vi kom hem, hjälpte jag pappa att plocka in varorna. Fixade även hans TV.

Hann bara in, så ringde han och undrade vad det var han skulle se ikväll för det stod inget om det i tidningen :))

Inge har provat sina nya goingskor och jag har ätit och diskat. Fia är på fotbollsträning med tjejerna.

Solen lyser och det verkar som att blåsten har lugnat ner sig!



En bild från i somras; Maria, Sofia, Casper och Tove


Kramizzar 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0