Lördag den 5 september 2009

Hej kompis!

Igår kväll var det verkligen någon som klubbade mig totalt! Hade bara druckit ett glas vin och satt vid datorn. Kollade även lite på TV:n. Somnade och vaknade kl. 21.55 och undrade vad som hänt. Jag blev verkligen klubbad. Inge hade gått och lagt sig och sov djupt. Men det är klart: Jag har ju sovit skit i veckan och så längtar man så mycket efter fredagen. Sov till ca 6.30 men låg kvar till kl. 7. Gick då upp och läste tidningen noga. Det tog en timme. Så himla skönt att ta sig den tiden.
Sedan blev det datorn och så lyssnade jag på "Ring så spelar vi".

Ringde pappa ca kl. 9. Allt var bra med honom. Inge kom upp 9.50 och Fia strax efter. Men Fia hade varit vaken en god stund, men legat kvar i sängen och läst.

Så skönt att slippa tänka på städning. Jag bryr  mig inte nu utan låter man och dotter ta hand om det. Men jag kan ju inte låta bli att torka lite både här och där.

Duschade och gjorde mig iordning. Gick sedan bort till pappa med tidningen. Jag frågade om vi skulle åka och handla och det ville han. Men först på eftermiddagen. Ja, inte mej emot för vi skulle lämnat in travet och även tippa åt Maria, som ringde och bad oss om det.

Vi åkte och fixade detta. Sedan till Maria och lämnade hennes kuponger. Hon var hundvakt!!! Och Tove som inte är  hemma utan hon och Casper är hos Thomas denna helg. Tove älskar ju hundar. Men jisses alltså. Denna lilla Totte, som hunden heter, är ju stollig. Han totalvägrar att gå emellanåt. Jag tror att det är en typ pegineser, men lite större.

Så frågade Inge oss vad vi skulle göra? Vi ska väl hem svarade jag, men han ville köra bil! Han är sådan!! Så jag ringde till pappa och sade att vi skulle åka och handla vid 15.30. Det var helt okej :))

Och vart åkte vi då? Jo, till Norrköping. Men innan stannade vi vid en McDonalds-restaurang för Fia var hungrig. Vi diskuterade vilket som var nyttigast: hamburgare eller korv. Och det blev hamburgare. Men gissa vad jag gjorde! Jag åt bara hamburgaren och slängde brödet. Ingen av oss tog pommes. YES säger jag. Det gick allt att  äta det med.

Så körde vi runt lite i Norrköping. Även där asfalterar de gator och vägar :) Bäst att passa på innan vintern kommer.

När vi kom hem gick jag in till pappa. Vi tog sedan hans bil och åkte till Willys. Han skulle ha tre saker, men vi fyllde två kassar :) Passade på att köpa frysta rätter, så han har i frysen. Hjälpte honom plocka in varorna och sedan gick jag in till mig.

Vi har precis ätit mat. Det blev benfria kotletter. Inge och jag hade kokt blomkål till och Fia hade potatisklyftor. Tänk, Inge hänger på lite grann med den kost som jag äter. Men än har jag inte märkt någon viktnedgång. Det kommer väl på sikt hoppas jag.

Får nog snart sätta på lite fika för det har bara blivit en mugg idag. Alldeles för lite eller hur?

Fia ska ut med en kompis ikväll. Sover hos henne, så jag behöver inte hämta henne. Hoppas bara att de får kul.

Kramizzar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0