Fredag och det är verkligen min favvodag

Inatt har jag sovit hur skönt som helst. När klockan ringde så fick den repetera. Hade gärna fortsatt med det, men kände att det var fredag :)

Gjorde mig iordning och käkade min frukost. Läste även morgontidningen. Vad jag retar mig på? Det är massor det! Alla dessa besparingar för de äldre och för sjukvården. Sådant gör mig tossig. Först läser man om att kommunen fått ett överskott och så nästa dag ska det sparas. På vems beskostnad???? Världen är rutten, det bara är så!
Här ska vår kommun satsa på digitala vägskyltar!!! Hur sjukt är inte det? Det finns väl annat att lägga pengarna på.

Har varit lagom med jobb idag. Ja, lagom och lagom, fortsätter ju på måndag :)

Ringde pappa och han var mäkta irriterad på LHC, som förlorade mot Södertälje igår. Jag förstår  honom, för nu  måste de börja vinna. Men kan förstå att det är surr överallt om den höga hyra till kommunen. Den knäcker visst LHC. Så tror jag att vissa klubbdirektörer lever över tillgångarna.

På  biblioteket var det inte så många tidskrifter, så det jobbet var gjort på en halvtimme.

Ute har det blåst, varit molnigt och soligt.

Inge och Fia har städat idag och det är ju bara så himla skönt att veta, att jag kan koppla av! Tvätt på söndag, men det är ju inte så betungande.

Blev hämtad av Inge klockan 15. Vi åkte en sväng och så hämtade vi Fia, som var på stan med en kompis! Jag sprang in på Åhléns och köpte mascara. Sedan hittade Fia en perfekt present till Tove, så det köpte jag. YES!!! Underbart att få presenterna fixade.

I bilen frågade jag Inge om han skulle ha  potatissallad till spjällen! Det hade han glömt igår, så vi åkte till Lägerhyddan och köpte det. Där jobbar min goa väninna, Pia. Och hon jobbade idag, så vi pratade en stund.

Jag gick in till pappa när vi kom hem. Allt var bra med honom.

Men fy sjutton så tråkigt jag skriver, men det är ju min dag. Så här såg den ut nästan till 100 %. Att jag skrattat åt mycket framgår ju inte här. Men jag har lätt både till skratt och tårar.

Ska se på Dobidoo klockan 20 och jag hoppas att jag håller mig vaken. För klockan 21 måste jag se på Anna Anka. Det är ju samtalsämnet vid "runda bordet" på jobbet.

Ha en trevlig kväll alla som läser detta (lider med er).

Kramizzar!

Kära Nalle, sa Christoffer Robin, vad jag tycker mycket om dig. Det gör jag med, sa Puh.  (Nalle Puh)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0