Ännu en sommardag

Hej kompis!

Imorse skjutsade Inge mig till jobbet, eftersom det var handlardag. Full fart blev det direkt. Löste ett problem med vårt adressregister, vilket kändes skönt.
Maria ringde och kollade läget med mig :) Hon var på väg till sitt arbete. Jag hoppas att de fick tillbaka personal på hennes dagis idag. För så som de har det är inte acceptabelt. Då är det inte barnomsorg utan enbart en förvaringsplats med förhoppning att personalen hinner se och uppfatta allt. Grr säger jag! Varför kan inte arbetslösa få rycka in när det krisar??? Våra kära beslutsfattare borde själva jobba på dagis, så skulle de nog förstå. Tänk att inte få rast! Den rast de får är kanske när de går på toa om ens då. Det ska ni veta alla ni som arbetar inom barnomsorgen att ni är GULD värda som orkar!

För att återgå till mitt så tjafsas det om växelavbytena, men ännu har inga chefer träffat oss avbytare. Ska bli intressant att se hur det går.

Vi hade möte idag och det hade jag glömt bort. Kanske beror det på att jag inte tar något fikabröd längre :) Jisses alltså, det trodde jag inte att jag skulle bli så här ståndaktig och stå emot en sockerkaksskiva! Men LCHF-kosten gör att man inte blir sugen på sötsaker. Tar hellre en sockerärta eller en ostbit.

Blev en rask promenad efter min omelettlunch. Var himla skönt ute.

Eftermiddagen gick så himla fort, men har man mycket att göra så blir det så.

Fia hämtade mig för Inge var och hjälpte till hos min pappa. Han skulle få en ny boxer kl. 15.30 och då skulle Inge vara med. Inte lätt för pappa att fatta allt tekniskt.

Så vi åkte först till ostaffären och sedan till ICA Maxi. Fia hade gjort en matsedel och jag hade kommit lite också. Blev mycket grönsaker.

När vi kom hem (jag körde hem för Fia vågar inte köra in mellan murarna än så länge) kom Inge ut och tog in kassarna. Jag körde in bilen i garaget och gick in till pappa med hans mat.

Han undrade vad det var för tunna skivor som han åt idag. Det var kassler svarade jag. Jasså, men måste de vara så tunna? Ja, ja klaga du käre pappa. Sen började han snacka om sina näringsdrycker igen. Han hade minsann kommit på att han tar den blåa ena dagen och den röda nästa dag. Men snälla papsen! Vi har ju pratat om detta förr. Du ska ha båda dryckerna på samma dag för den ena är näringsdryck och den andra är proteindryck. Jaha, är det så är det bäst att jag dricker dem på samma dag. Och så förmanade jag honom om att dricka mycket vatten varje dag.

När jag så kom in till mig var det till två tjuriga familjemedlemmar. Fia visste inte varför och Inge sade att han inte var tjurig. Men det var han. Det såg jag på hans kroppspråk. Men sen var det min tur att bli riktigt förb*. Såg att soppåsen fortfarande var kvar och den var mer än full. Jag tog den och knöt ihop. Grymtade lite och svor nog också. Sedan tog jag kassen med mjölkkartonger och annat + tidningspåsen och så lastade jag det på vagnen och ut till soprummet. Om jag var arg? Det är lindrigt sagt. Här har de inte gjort speciellt mycket idag. Inge var visserligen iväg på ett möte, men..... Jag ska väl inte behöva göra sådant nu när båda är hemma? Men detta ledde till att jag satte igång att damma när jag kom in. Torkade köksfläkten också. Sen frågade Inge om vi skulle se på "Hem till gården". Näe, jag ska äta lite när jag dammat klart och sedan har jag lite att göra på datorn. Så det får vi ta en annan dag. Imorgon får de båda dammsuga och torka golven.


Tove igår när de hade uteaktivitet på skolan!



Casper håller igång han också på aktivitetsdagen.

Ja, det var lite om min dag idag!

Kramizzar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0