Varit på Vårdcentralen

Jag som trodde att jag skulle kunna åka till jobbet, blev helt paff när jag kände mig febrig imorse. Kollade och den visade på 38,5! NEJ! Vad är det med mig? Drog täcket över huvudet och somnade om. Vaknade vid 6.50 och då tog jag två Alvedon. Lade mig och slumrade ca en timma. Ringde jobbet och berättade att jag inte tänkte komma. Klockan 8 ringde jag vårdcentralen. De ringde upp mig 8.25 och jag fick en tid; 9.20! Snacka om att lägga i högsta växeln. För trots att jag har feber, så vill jag måla ögonen. Så åt jag lite frukost. Väckte Inge och sade att jag skulle iväg. Han gick upp och strax efter kom även Fia. In till pappa och berättade att jag skulle träffa en läkare. BRA, tyckte han. Kom snabbt in. Läkaren undersökte mig och körtlar och lymfor var okej. Även halsen såg bra ut. Så säger hon att det är en virus och mot den finns inget annat att göra än att vila. Jag berättade att jag hade en obehagskänsla längst ner på vänstra sidan av magen, men det var nog ingenting att oroa sig för. Så berättade jag om mina två fästingbett (det sista i slutet av september). Då skriver jag ut penicillin, så motar de bort eventuella boreliabasciller.

Sjukskriven veckan ut och med förmaningen: VILA! Jag lovade att göra det.

Till apoteket efter medicinen och så hem. In till pappa och berättade. Och jag sade till honom, att om han behövde något från affären, så kunde Inge eller Fia fixa det. För nu ska jag vila! Och det förstod han.

Så in och skrev lite på datorn och så ringde jag givetvis till jobbet och berättade. Bad Kicki fixa en sak i mitt rum :)) TACK!!!

Sedan har jag sett på TV och bara slöat. Inge kommer med kaffe och jag känner inte för kaffe. Har inte varit sugen på det hela denna sjukdomsperiod. Det äcklar mig nästan.

Fia har hämtat Maria och de bakar nu ihop till imorgon då Tove fyller 8 år! Tove har beställt en sköldpaddstårta och jag är säker på att Maria fixar det. Vet inte om Fia och barnen bakar bullar eller annat.

Inge har varit ute och promenerat i nästan en timme. Ja, jag får lugna mig med rörliga aktiviteter till dess att jag varit feberfri några dagar. Sedan får jag mjukstarta med träningen.

Nu ska Inge och jag se på "Sex in the City". En film på en av filmkanalerna!

Kramizzar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0