Tänk om man kunde dela på sig

Imorse regnade det massor när Inge skjutsade mig till jobbet. Skönt att bli avsläppt vid porten sådana morgnar.

Full fart med rapporter som skulle ut på webben. Bland annat var det en rapport, skriven 1976, som scannats och så skulle den ut på webben. En efterfrågad rapport är det tydligen.

När så både den gamla och den nya rapporten var förberedda för webben var det dags att fixa kuvert och få iväg rapporter till de som vi har utbytesavtal med. Ett jobb som sliter på mina fingrar. I sådana lägen skulle jag vilja vara två :) En som gör det roliga jobbet och en som gör det tråkiga. Ja, vi delar på mig :))

Ringde pappa efter morgonfikat. Han hade blivit blöt idag igen för han hade blivit duschad! Ilsk blir han för att de tvättar håret varje vecka... hehehehehe

Sedan var det biblioteket igen. En hel del tidskrifter. Fixade även några nya boxar. Tillbaka till mitt och då var det adressregistret.

Sedan lunch och därefter bytte jag av i växeln/receptionen.

Regnet då? Jo, det slutade vid 12.30 och solen kom fram. Hörde på radion att det snöat utanför Motala!! Och det  hade lagt sig på staket, men inte så länge. Är väl lite väl tidigt för snö i våra trakter.

Eftermiddagen gick rasande fort! Inge hämtade mig kl. 15 och vi for först och köpte ost och sedan Maxi. Fia kom dit. Hon hade haft pappas bil och hämtat Maria på jobbet.

Handlingen gick bra och när vi kom hem hjälptes Fia och jag åt att plocka in. Jag gick sedan till pappa och pratade en stund med honom. Men  han är ju rolig. Inte lägger han ifrån sig tidningen när jag kommer in :)) Fixade i alla fall TV-kanalen för kvällen.

Gick in och åt lite och så diskade jag. Känns så skönt att vara ledig imorgon även om jag har fullt upp med annat. Tänkte skala räkorna till smörgåstårtan direkt imorgon bitti.



Så här blev smörgåstårtan, som jag gjorde till min födelsedag!

Kramizzar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0