Snart feber i en vecka

Vaknade faktiskt före klockan 6 imorse (var flexledig). Tog febern och den visade 37,5! Nej, sade jag för mig själv. Varför håller den på så här? Visserligen är det inte någon hög temp., men den är förhöjd. Tog genast 2 Alvedon och så läste jag morgontidningen. Sedan datorn och gjorde uppdateringar. Därefter fixade jag mig iordning. Inge kom upp  och vi åt frukost tillsammans. Telefonen ringde och det var Casper, som ville prata med Fia. Så det var bara att väcka henne! Thomas har barnen pga. två studiedagar och de skulle till Simhallen och Fia skulle följa med. Jag gick till pappa. Han var redo och taxin kom 9.20. Först skulle inte jag få följa med! Men, sade jag detta är en sjukresa och jag uppgav vid beställningen att en följeslagare är med. Men det står bara en person här säger taxikillen. Så han ringde och det var okej att jag följde med (phuu). Ibland får man mardrömmar  :))

Och vi åkte iväg, men så vek han av och svängde höger istället för att fortsätta rakt fram!! Då kunde ju inte jag vara tyst utan säger: Vi ska till Södra Entrén! Ja, men jag ska hämta en person till i nästa bostadsområde. Ett mycket rörigt område. När jag fick sen personen som skulle åka med, förstod jag varför pappa fick sitta bak! Hon var STOR. Oj, oj, oj. Jag kände mig som en liten fluskit där jag satt bakom. Så småningom kom vi till Södra entrén och vi gick direkt till Urologen. Pappa har ju frikort, så det gick snabbt. Sedan hann vi bara att sätta oss, så fick vi gå till ett undersökningsrum. Jag kan vänta här, sade jag till sköterskan, men hon tyckte att jag kunde följa med in. Läkaren kom mycket snabbt! Och det var en mycket trevlig läkare :)) Han frågade lite om hur pappa mådde och så och så säger han: Nu kör vi ett ultraljud! Då går jag ut och väntar säger jag. Nej, du kan vara med säger läkaren. Hjälp din pappa med byxorna (jeans och kallingar ska ner). Oh, shit tänkte jag! Detta vill jag inte! Läkaren gick och hämtade något till ultraljudet och hade med sig en kvinnlig läkare (tror jag). Vad bra sade jag, nu väntar jag utanför och så gick jag.

Undersökningen gick snabbt för rätt som det var så säger läkaren: KLART! Och jag gick in och fick höra resultatet. Allt var jätte bra med prostatan. Ingen cancer och storleken var rätt normal. Oh, så glad jag blev. Trodde första att detta oroat mig så jag fick feber för det, men jag har ju feber ännu, grrrrrrrrrr.
Vi diskuterade med läkaren om katetern och kom fram till att pappa skulle ha den kvar. Då behöver han inte gå upp på nätterna och bli yr, vilket är en trygghet.
Vi tackade för oss och gick därifrån.

Jag ringde till Inge och han blev jätte snopen när han hörde att vi redan var klara. Men då sade jag att vi går till sjukhusapoteket, så hämta oss där! Var och köpte schampoo till pappa. Sedan fick vi vänta lite på Inge, men vi satt ju inte i sjön.

Hem och jag följde med pappa in. Pappa hade nog också funderat på cancer, fast han inte sagt något. Men jag fick det ju slängt i örat av distriktssköterskan i förra veckan och det var inte roligt.

Inge och jag kolla på "Hem till gården". Åt sedan lite mat.

När Fia kom hem, åkte hon och jag till Ö & B. De har även byggt en netonet lagerhall bakom Ö & B, så vi körde dit. Vad fick vi se?

Jo på detta fundament har SAAB 340 varit placerat i ett antal år:



Ett kul inslag för de som besöker Linköping, som ju är en gammal flygstad. Men nu har våra kära politiker i kommunen beslutat att planet ska flyttas en bit norrut. Detta kostar multum och dessa pengar hade kunnat läggas på antingen dagispersonal eller vårdpersonal.

Och så såg planet ut, där det stod på marken:



Det stod ju bra där det stod, men så tycker inte vissa andra.

Och nu fryser jag som tusan igen och febern stiger upp emot 38 grader. Får nog ringa Vårdcentralen imorgon, för detta accepterar jag inte.

Kramizzar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0