Nu är jag riktigt arg

Ringde vårdcentralen direkt klockan 8 imorse och en sköterska ringde mig 8.50. Hon sade att doktorn skulle ringa upp mig så jag vet vad odlingen visade. Ännu har ingen läkare ringt och jag är så arg så jag skakar. Borde ju vara bra att få börja på en ny kur idag. Det ä ju mitt liv, min kropp det  handlar om. Man är i deras våld, det är då ett som är säkert.

Inge skjutsade i alla fall Fia till utbildningen imorse. Hon är på utbildning i två dagar så får vi se om det blir jobb efter det :)

På förmddagen ringde Neta till mig. Hon undrade hur det var med mig och så hade hon läst i min klans blogg på blip att en klanmedlem förlorat sin dotter igår. Det var en arbetsplatsolycka. Oh, så hemskt. Neta och jag ville ju inte uppehålla telefonen om uti fall läkaren skulle ringa (hånskrattar nu åt det).

Jag tog mobilen och ringde Anki. Det som inte får hända hade hänt. Deras näst äldsta barn hade igår klämts till döds i en maskin. Så oerhört tragiskt. Barn ska inte dö före sina föräldrar. Pratade även med hennes man och jag skickade dem min och min familjs styrkekramar i denna svåra stund.

Pappa har ringt och undrat om läkaren  hört av sig.

Maria ringde också och undrade. Ja, alla undrar ju hur det går. Skäms ju att jag inte kan ringa till jobbet och  meddela något.

Fias utbildning håller på till 17.30, så då hämtar Inge henne.

Har faktiskt varit riktigt fint väder idag. Så när +12 grader och uppehåll. Inge tog en långpromenad på eftermiddag och jag var faktiskt avundsjuk på honom. Måste få igen lite muskler snart. Det går inte detta.

Den här dikten hittade jag på nätet och jag tycker den säger så mycket:

Gråt inte vid min grav

Jag finns inte där

Jag finns i solens

Spegelbänk på fjärden

jag finns i vindens lek

över böljande sädesfälten

Och när du i tidig morgon

Väcks av fåglars kvitter

Är det min röst du hör

Så gråt inte vid min grav

Jag är inte död

Dikten skriven av: okänd


Kramizzar





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0