Idag har vi handlat

Jag gick upp vid 7-tiden. Det var -2 grader ute, så jag är glad att vi tog upp pappas träd igår. Läste tidningen noga. Maria skickade sms och grattade på namnsdagen. Jag skickade ett och grattade henne :))
Gjorde mig iordning sedan. Fia kom upp ca 7.45 och Inge strax efter. Vi åt frukost.

Inge följde med Fia till garaget för att kolla oljan i pappas bil. Fia åkte och gjorde matte-B-prov. Jag gick in till pappa och pratade en stund med honom.

Strax efter 10 åkte jag och Inge iväg. Först till ostaffären och sedan till Maxi. Fia ringde. Hon kände att provet gått bra så nu får vi hoppas att det gjorde det också. Skulle vara så skönt för henne. Efter Maxi var vi till Systemet och köpte en flaska glögg och vin.

Hem och in med varorna. Tog en smörgås och lite dryck. Sedan åkte Fia och jag till Tornby. Hon  hade sett en väska på Stadium, som hon ville köpa. Och Inge hade glömt att köpa mjölk till mig, så det blev Maxi en gång till :)

In till pappa när vi kom hem för jag hade köpt en baugette åt honom. Passade perfekt för han fick soppa idag.

Fia fixade iordning sin matlåda och så åkte hon till jobbet 14.10.

Jag och Inge åkte och tankade vår bil. Så tog vi en tur till nyöppnade Net o Net, men vi vände! Hahahahaha det var många som hade tänkt samma som vi.

Varit mulet och lite gråkallt idag. Funderar starkt på att köpa mig en vinterjacka, en som går ner över baken.

Fia arbetar till kl. 21 ikväll.

Pratade nyss med ex.svärsonen. Han, barnbarnen och Inge skulle ha åkt till ishallen imorgon. Men så ringde en kompis till Thomas och frågade om de skulle med till Simhallen imorgon. Och det ville ju barnbarnen hellre göra.

Kramizzar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0