Har feber nu ikväll

Imorse tog jag pappas bil till jobbet. Var lite frostnedslag när jag kom ut, men jag märkte inget på vägen. Hörde dock på lokalradion under morgonen att det varit några olyckor på E4:an pga. halkan. Alltid lika överraskande när den kommer.

Så läser jag om att de vill förbjuda dubbdäcken pga. partiklarna som bildas. Visst vi som bor i stan behöver inte ha dubbar, men tänk de som bor på landet! Dubbdäcken ger ju trots allt ett mycket bra väggrepp. Det skulle vara skandal om de förbjuder dubbdäck nu till denna säsongen. Alla har inte råd att köpa sprillans nya vinterdäck. Eller har de tänkt som så att vi kan köra med samma däck året om? Som du ser så har jag inte läst mer än rubriken :))

Igår kväll hade jag 37,6 i feber och lade mig faktiskt före kl. 9. Imorse var den 36,5, så jag kunde ju jobba.

Maria ringde mig och frågade vilken bil jag hade. Hon undrade nämligen om hon fick låna Toyotan ikväll och om Fia kunde skjutsa och hämta henne på jobbet. Inga problem svarade jag. Så Maria ringde och väckte Fia. Fia åt frukost och sedan skjutsade hon Maria till arbetet. Kom till mig på jobbet efter det. Jag skulle till biblioteket och hon fick följa med dit. Fick god hjälp av henne där. Ringt pappa och berättat att vi tar vår bil till affären idag. Det gick bra!

Fia åt även lunch med mig och de övriga kring runda bordet. Sedan åkte hon hem en sväng innan hon skulle hämta Maria! Och jag började åter igen att frysa. Frös inifrån så det var otäckt. Men så tyckte jag det kändes bättre när jag åkte hem efter pappa. Solen lyste och vindstilla.

Vi åkte till Willys och handlade. Blev en hel del idag. Hjälpte pappa in med varorna och sedan in till Inge. Han har gått 5 km-spåret idag igen.
Fixat en omelett + stekt isterband, som jag hade till stuvade grönsaker nu ikväll.

När jag diskat och satt  mig ner kände jag åter igen att jag frös. Tog febern. Jo, då 37,8 nu ikväll. Undrar jag om jag ska jobba imorgon. Får se hur det blir. Har ju värk i kroppen också. Men inget förkyld.

Fia är som sagt barnvakt ikväll och jag vet inte när hon kommer hem.

Kramizzar!





Sofia och Maria för ett år sedan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0