Ett virus i min kropp

Ja, jag har ett virus i min kropp och det har verkligen slagit rot. Vaknar feberfri, men mycket, mycket trött. Så jag tar det jätte lugnt och gör inte något alls, mer än kanske min frukost. Sedan skriver jag lite på datorn och pratar med min pappa i telefonen. Tycker så synd om honom, som inte kommer iväg på handling. Vi är ju ett bra team han och jag.
Så klockan 11.55 är det dags för en timme med "Hem till gården". Efter det är det lagom att tag något i magen innan "Förlossningskliniken" börjar. Och innan det programmet är slut har feber återvänt. Lägger mig direkt och sover. Vaknar med huvudvärk och då tar jag ett par Alvedon. Läkaren sade visserligen att jag inte skulle ta Alvedon för att få bort febern, men det gör jag ju inte. Jag jagar ju bort huvuvvärken.

Undrar så hur länge detta virus ska stanna i min kropp. Jag räknar krasst med att jobba på måndag, men som jag mår just nu, så är det mycket avlägset. Och så läser jag om virus på nätet. Man är väldigt mottaglig för andra sjukdomar, såsom förkylning och halsont. Och det är flera på jobbet som drabbats av det. Så på ett sätt vore det nog bäst att jag blir 100 % frisk innan jag går till jobbet. Tur att jag sparat semesterdagar, men det var ju inte till detta som jag tänkt använda dem. Men nu gör jag det eftersom det kostar så himla mycket att vara sjukskriven.

Nu svettas jag så till den milda grad och jag önskar av hela mitta hjärta att jag svettas ut febern. Bort, bort, bort långt från mig.

Vet inte om jag orkar följa med och gratta yngsta barnbarnet imorgon. Han fyller 6 år och tror att han skulle bli jätte ledsen om inte mormor är med. Men vi får se.

Ute regnar det, så jag är glad att jag inte behöver gå ut. Fia är iväg och hämtar sin syster Maria på jobbet. De skulle visst fixa någon mer present till Casper.

Kramizzar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0