Ett växlande väder idag :))

Inges mobil ringde ca 2.20 inatt. Det var Fia som ville bli  hämtad. Inge åkte och jag försökte somna om, men det gick ju inte. Hade jag räknat med annat? Så när de kom hem, satte sig Fia på sängkanten och berättade om överraskningsfesten och sedan blev det Harrys. De hade  haft jätte roligt. Maria och hennes nya kille fick skjuts av Inge och Fia hem.
Så berättade Fia att några satt igång en massa bus mot Maria. Gömt tandborste och kaffe + en massa annat. Ja, ja, jag vet att Maria brukar vara den som hittar på bus hemma hos kompisar. Så "hut går hem".

Lyckades somna och sov till ca 6.30. Gick upp strax efter. Jisses vilket busväder! Regn och blåst så till den milda grad. Väckte Inge precis innan kl. 7. Han skulle se Formel I-tävlingen. Jag gick till tvättstugan och körde igång.

Klar med vår tvätt ca 8.30. Då hämtade jag pappas tvätt. Allt bra med  honom.

Fia kom upp omkring kl. 9. Inge hade lagt sig efter Formel I och sov så gott. Men kl. 10 väckte vi honom. Jag åt bacon och äggröra till frukost. Mums :))

Klar med all tvätt ca 10.30. Pappa och jag har fyllt i papper, som han ska ha med till sjukhuset nästa måndag. Han ska till urologen och kolla prostatan samt katetern.

Så kom solen och det såg jätte härligt ut. Jag bytte kläder och tänkte ta en promenad. Då öppnade sig himlens portar igen, så det var bara att stanna inne. Men det slutade och då frågade jag om vi inte kunde åka och mata änderna med de brödsmulor som vi hade. Sagt och gjort. Vi åkte till Stångån, där jag slängde ut brödet. Därefter åkte vi Roxen runt. Gillar den turen. Och jisses vad många rådjur och hjortar vi såg på ett par ställen. Kameran var med, men tyvärr inte zoomen. Nedanstående bild togs förra året, när vi körde samma runda.





Denna bild tog Fia förra året. Den är tagen vid Stångån. Tycker den är så himla fin.

Nu har vi precis ätit spagetti och köttfärssås, resp. blomkål och köttfärssås (jag det sistnämnda).

Och blåser gör det fortfarande, men det regnar inte.

Kramizzar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0