En mulen dag

När jag hade släckt ner igårkväll skickade Fia mig ett sms och frågade vad jag gjorde. På väg att sova, svarade jag. Här på festen är det skittråkigt. Sorry, sade jag, men jag kan inte komma. Hade tagit ett glas vin och de (Maria var också med), var långt ut på landet. Oki, svarade Fia och jag somnade. Väcktes senare av att jag hörde någon i dörren. Det var Fia, men inte ensam. Maria var också med hem! De hade åkt taxi. Maria lade sig på soffan med täcke och kudde, Fia in till sig och jag försökte att somna om. Gick ju till slut och jag sov till ca kl. 7. Gick upp, tog febern, som visade 36,5! Yes, så skönt. Gjorde mig iordning och gick sedan till tvättstugan. Körde två maskiner. Maria vaknade när hon hörde mitt smattrande på tangenterna! Oj, mamsen vad du är flitig :))) Är ju så härligt att nå'n gång ibland få rå om båda döttrarna. Inget ont om barnbarnen, för de älskar jag till tusen. Men just det; kunna flaxa bakåt i tiden. Nu blev jag väl tossig?

Hämtade sedan Fias kasse med tvätt och gick till pappa efter hans tvätt. Fia ringde och sade hon kom för hon hade mer :))  Så vi hjälptes åt hon och jag. Hon sorterade tvätten, hällde i tvätt- och sköljmedel och tryckte på gradantalet och så gick vi in.

Inge kom upp och han gjorde stora ögon när han fick se Maria. Vi åt gemensam frukost. Maria ringt till barnen och de mådde så bra. Sade till Inge att jag var tvngen gå till tvättstugan igen, så han tog disken!!! Och bäddat hade han också gjort. "Det tar sig som bonnen sade, när skithuset brann ner".

Så när Fia och jag kom ut till tvättstugan och jag öppnade den första maskinen känner jag att tvätten är torr! Men hallå Fia, den är ju torr!!! Jaa, det är det den! Ett klart konstaterande från oss båda. Och vad tror ni vi missat? Jo, att trycka på "startknappen". Fia trodde att jag gjorde det och jag förlitade mig på henne, eftersom hon gjorde allt annat. Ja, ja, vi tog med Maria i bilen och åkte och hämtade Casper hos sin farmor. Sedan hem med Maria. Casper bytte byxor och jag hämtade bilkuddarna i pappas bil, som då stod hos Maria. Hem och jag tog hand om tvätten. Gick in till pappa. Casper följde med mig och morsade på sin gammelmorfar.

När så tvätten var torr och jag hade städat, åkte vi allihop och hämtade Tove, som sovit hos en klasskompis. Det första som händer, är att barnen blir osams. Den ena ville att Fia skulle sitt i mitten och den andra inte. Till slut fick de ge sig. Lugnet lägrade sig :) och vi åkte ut mot E4:an.

I Norsholm stannade vi vid Statiol och köpte bullar till barnen + dricka. Sedan åkte vi mot Grensholmen och vidare mot Stjärnorp. Vilka underbara kommentarer man får höra från barnen när man åker i småbackar! Vi var på jakt efter rådjur eller hjortar. Tänk, på den platsen där vi såg massor förra veckan, fanns inte en enda idag. Vi blev så himla besvikna. Hade ju hoppats att barnbarnen skulle få se de stora flockarna. Men jag påpekade att älgjakten börjar imorgon och de har nog viskat till varandra att hålla sig gömda för jägarna.

Men så fick vi se tre stycken inne på en tomt. Inge stannade bilen och jag fram med kameran (oh, vad jag önskar att kameran kunde vara tyst) och tog ett par bilder. Se nedan:



Så hör de kameran och:



de springer och gömmer sig i ett buskage med samma färger som deras egna.

Vi åkte hem med barnen. Fia och jag pappas bil och åkte till Stadium. Handlade inget. Åkte hem. Jag gick in till pappa. Inge har fixat middagen. Det kom en hagelskur. Jag sade innan att det känns som snö i luften, men det var hagel.

Ringde nyss och grattade en kompis som blivit mormor. Härligt med barnbarn :))

Och så tog jag febern och rullgardinen åkte ner ända till tårna: 38,1!!!!! Men det är klart, ska jag ha som alla andra feber en vecka så ska jag. Men jag säger shit! Hoppas verkligen inte att jag smittat någon nu.

Kramizzar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0