Tänk, men vi fick med min faster i bilen idag!

Vaknade vid 7-tiden och drog mig ca 20 minuter. Upp och läste morgontidningen. Massor att läsa på lördagar, så det tar sin tid.

Efter det besvarade jag mejl och så in på webben. Sökte upp www.sr.se och på med "Ring så spelar vi". Avkopplande att lyssna på det.

Fia kom upp ca 9.15. Jag ringde pappa och allt var bra. Fixade sedan frukosten och Fia väckte Inge. Jag  hade faktiskt bestämt mig för att baka saffransbröd på eftermiddagen.

Efter frukost och disk, duschade jag. Gjorde mig sedan iordning. Fia åkte för att ta hand om barnbarnen en stund. Sedan var det fotbollsträning med Tove och övriga tjejer. Casper tränar i hallen bredvid samtidigt. Det var så att Thomas hade innebandymatch och även Maria. Det var därför som Fia fick ta hand om barnen.

Jag gick in till pappa. Hans element i vardagsrummet var skållhett. Jag försökte fixa det, men gick inget bra. Pappa kom med en rörtång och jag drog åt en mutter. Bad pappa att ge sjutton i elementet. Det var bättre om jag ringde och felanmälde på måndag. Han sade varken bu eller bä, men jag vet ju hur han tänker; gammal rörmokare som han är!

Inge och jag åkte med tipset. Och så kom jag på: Glömt gravljuset hemma. Ska vi vända frågade Inge, men jag bad honom åka till en ICA-affär så jag fick köpa ett. De som var hemma går nog åt ändå. Sedan till kyrkogården.

Där var min faster och hon stannade när vi kom. Undrade om vårt ljus lyste, men jag sade som det var. Jag glömde det förra helgen, så det som var brann inte. Sedan säger hon att hon ska ta bussen till Tornby och handla på Willys. Men då kan du åka med oss säger både jag och Inge. Vi ska också dit. Ja, då kan jag följa med! Alltså hon är 91 år och far fram som en tonåring (nästan).

I bilen diskuterade vi om vi skulle till Tornby eller till Skäggetorp. Min faster sade att det var längde sedan hon var i Skäggetorp. Vi beslöt att åka dit. På vägen var vi nära att krocka pga. att en körde ut mitt framför oss. Gick bra tack vare att Inge ställde sig på bromsen.

Väl på Willys, kollade min faster noga varorna. Jaha, den varan kostar 16.90 på Netto och här tar det 21.90!!! Men hallå! Hon är otrolig alltså. Jag konstaterade att hon är väldigt lik min farmor och att min pappa är lik min farfar. Karlarna blir nog liter åderförkalkade. Pappa är ju helt annorlunda mot faster, vilket jag är ledsen för. Men å andra sidan så har ju pappa haft ett tungt arbete och arbetat utomhus vid rörbänken. Men han kommer ihåg massor från förr och det är jag glad över.

Efter handlingen, skjutsade vi hem min faster. Jag fick inte bära upp hennes kassar utan dem tog hon själv. Envis gammal dam!

Fia var till LM i Sporthallen efter träningen. Hon kom hem precis som vi skulle äta middag: kl. 18.30. Det blev stek idag och det var supergott. Fia åt dock inget för hon skulle iväg på fest. Blir nog kanske utgång också. Hon behöver det. Alltså vara med kompisar.

Så saffransbröd får jag baka en annan dag. Imorgon kan vi köpa i Gamla Linköping, så att vi har till adventsfikat. Ska bli så himla kul att besöka Gamla Linköping imorgon!

Blev så arg när jag läste om ordföranden för Swedish Meats i nätupplagan av Aftonbladet. Hur sjutton kan man sitta som ordförande i flera organisationer och sedan missköta sina grisar som denne man har gjort. Fy fa* säger jag. Sparka iväg denne man så långt det går och låt det svida utav tusan i baken på honom grrrrrrrrrrrrrrrrrr Som grisen sade: DET ÄR GRYMT!

Kramizzar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0