Ont i fingrarna igen

Inatt har jag sovit urdåligt igen! När jag väl somnat, så drömde jag att jag tagit vaccinationen och jag blev jätte dålig. Drabbades av förlamning. Sedan vågade jag inte somna om. Hade en överläggning med mig själv och det var: Läs inte allt som står om vaccinationen i tidningarna.

Inge var snäll, som alltid, och skjutsade mig till jobbet. Full fart när jag kom dit. Gjorde klart adresserna till VTI Aktuellt och skickade excelfilerna till tryckeriet. Känns alltid skönt när det är gjort.

Efter det greppade jag RT-projektet. Ska kolla upp kontrakten och budgetarna och skriva in i ett excelblad.

Ringde pappa efter fikat och jag ringde även hem. Allt bra på alla håll. Gick sedan till vårt bibliotek och där väntade en stor hög på mig. Men jag körde på och blev klar med högen på 1½ timme. Det kändes skönt.

Åt lunch och då regnade det med inslag av snö. Fortsatte sedan med att leta siffror och kontrakt. Bröt emellanåt och kollade anmälningar till Transportforum samt besvarade mejl. Och så kom det nya prenumeranter på den engelska tidningen. Man får verkligen anstränga sig för att förstå vissa människors adresser. Det var en professor på ett universitet i Turkiet som skrivit in gatuadressen ungefär så här: Torso 3# vin #4 osv. i en enda lång rad. Men detta kan ju inte stämma tänkte jag och letade upp universitet på webben. Där fick jag den korrekta adressen, men först var jag ju tvungen att översätta sidan. Jisses så bra att Google har den tjänsten.

Fia varit iväg och gjort ett matteprov. Imorgon ska hon lämna in en övning och sedan  hoppas jag att hon klarat kursen. Håller mina tummar för att hon fixar detta och att nu kan söka till sjuksköterskeutbildningen.

Inge  hämtade mig klockan 15. Jag gick in till pappa en stund och pratade lite. Han åt rotmos och det smakade gott.
Sedan in och fikade med Inge. Vi skulle se "Hem till gården", men det hade inte kommit in på boxern.

Så jag ringde Maria och kollade hur det var med henne. Allt var bara bra. Tove hade inte märkt något av vaccinationen.

Jag har rejält ont i mina fingrar ikväll (haft hela dagen). Mest är det vänstra lillfingret, men de övriga känns också. Så nu ska jag inte skriva något mer ikväll utan bara vila och se på TV.

Kramizzar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0