Oj, vad denna söndag sprang iväg

Vaknade omkring klockan 7 och trodde att klockan bara var omkring 5. Det var så mörkt! Men bara att gå upp det. Gjorde mig iordning och sedan gick jag till tvättstugan. Hade massor av tvätt idag. Uppehåll var det då, men sedan kom regnet.
Här sov både Inge och Fia så gott så. Jag satt vid datorn mellan maskinerna. Omkring 9.30 hämtade jag pappas tvätt. Förresten så hade Inge kommit upp då.

Hängde lite i torkrummet. Inge hade tagit fram frukost, så vi åt. Fia kom upp när vi var klara (ca kl. 10). Snacka om att kunna sova. Önskar så att jag kunde göra detsamma, men icke.


Efter disken följde Fia med ut till tvättstugan. Hon hade ju också en hel del. Vi lät maskinerna och tumlaren bli klara och det var de omkring 12.30

Då åkte vi allihop till Mantorp. Inge köpte sig en tröja och Fia ett par jeans i Outlet-butiken. Sedan var Fia och jag in till Jysk, där jag köpte en ny dammvippa.

Efter besöket där, åkte vi till Gunnes väskor och jag köpte mig faktiskt 2 nya väskor. Köper så sällan väskor, så jag tyckte att jag kunde kosta på mig.

När vi kom hem, fick Fia för sig att tvätta sin dunjacka. Det var mycket dumt gjort, för den ska tumlas på svag värme i flera timmar. Så länge kan man ju inte boka tvättstugan. Hämtade in pappas tvätt från torkrummet. Han var så tacksam för hjälpen.

Vi insåg ju att Fias jacka inte kan vara utan tumlare, så hon ringde till Maria och frågade om hon kunde få tumla den i hennes tumlare. Det gick bra. Så hon åkte nyss dit.

Till middag idag fixade jag kyckling i lergryta och till det hade vi ris och currysås. Mums!!!!!

Men jag undrar faktiskt vart söndagen tog vägen! Den gick rasande fort.

Regnar gör det visst ännu :(

Kramizzar!

P.s. Tack Mia för kommentaren igår. Den värmde :))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0