Nu är jag på banan igen. Verkligen underbart!

Gick upp 4.20 imorse och gjorde mig iordning. Åt sedan frukost och läste tidningen. Såg att det blåste massor ute, men det var plusgrader. Väckte Inge 5.20. Vi tog en kopp kaffe och sedan skjutsade han mig till jobbet. Kändes betydligt lättare att kliva ur bilen idag än vad det gjorde förra torsdagen. Nedrans läkare säger jag. Jag hade då 160 i sänka och borde ha varit kvar hemma i sängen. Jag hoppas verkligen att detta inte givit mig några följder.

Jag greppade direkt jobbet som låg. Började redigera en ny rapport. Ibland gick jag emellan och lade in nya prenumeranter i adressregister och tog bort sådana som flyttat eller slutat. Ja, jag tar inte bort dem, men jag avaktiverar dem.

Fia ringde. Hon skulle träffa matteläraren idag och sedan var det synundersökning. Inge skulle iväg och klippa sig på förmiddagen.

Ringde pappa efter att jag fikat. Allt var bara bra. Sedan var det dags för biblioteket. Som tur var så hade Kerstin skött mina arbetsuppgifter. Det kändes skönt. Jag var så rädd att det skulle vara massor med högar med tidskrifter.

Så var det lunch och efter det bytte jag av i receptionen/växeln.

Som ni hör så var det ingen rast, ingen ro :)

Maria ringde. Hon hade varit på synkontroll med Casper. Synen hade förbättrats lite, vilket innebar att han ser raden under nu. Det är ju mycket positivt.

Fia ringde efter sin synundersökning. Hon har brytningsfel och ska ha glasögon både när hon kör bil och när hon ser på TV, läser, sitter vid datorn m.m. Detta innebär 2 olika glasögon.

Jag fortsatte redigera rapporten. Och utanför mitt fönster blåste det massor.

Arbetade till kl. 15, då Inge hämtade mig. Vi åkte till vårt köpcentra. Jag var in på apoteket och hämtade resten av min antibiotika. Passade även på att  hämta ut den medicin som jag behöver för astman.

Så handlade vi lite mjölk och en kyckling. När vi kom hem, gick jag direkt in till pappa. Han satt och kollade på TV. Allt var bra.

Käkade lite när jag varit hemma en stund. Sedan satte jag mig och jobbade ett par timmar. Hade nämligen ett jobb med hem.

Nyss ringde min bror och kollade hur det var med mig! Vi pratade lääänge. Jag sade att vi skulle titta över någon kväll för jag ville besöka hans arbetsplats när det är mörkt (Motala griftegård).

Regnar visst nu enligt Inge. Ja, ja det gör inte mig något för jag ska inte gå ut mer ikväll. Fia arbetar till klockan 21. Vi hinner nog att prata lite innan det är dags för mig att sova.

Kramizzar



Så här ser det bland annat ut på Motala griftegård. Det är visst belysning i mitten om jag inte minns fel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0