Lördag och det har varit en skön, ledig dag

Sov till ca klockan 7 och det är ju faktiskt över 2½ timme längre än på vardagarna. Gick upp och läste tidningen noga. Så himla skönt att kunna göra det. Vardagarna är det knappt man hinner. Regnade ute och temperaturen var +3,6 grader.

Satte mig sedan vid datorn och på med "Ring så spelar vi". Gillar mina lördagsmorgnarna. Snackade även med en arbetskamrat.

Fia kom upp omkring kl. 9. Jag ringde till pappa 9.20 och allt var bra. Väckte Inge 9.30 för då var det frukost. Diskade och bäddade sedan. Därefter en dusch. Fia duschade efter mig. När jag var klar, gick jag in till pappa. Han berättade att det var ont om pålägg. Då föreslog jag att vi skulle åka och handla idag och det var han med på. Men först skulle han fika.

Fia skulle iväg och träna flickor födda 2001 i fotboll, så hon tog vår bil. Jag och pappa tog hans bil. Vi åkte till Willys och det blev en del i korgen. Småstänk ute, men inte så mycket. Väl hemma hjälpte jag pappa plocka in varorna. In till mig sen. Inge hade också duschat.

Jag satte mig vid datorn en stund. Fia kom hem 13.20. Hon bytte kläder och därefter åkte vi med travet. Så tog vi en sväng. På stan hade de tänt girlangerna. Jag hoppas bara att de testade dem för det är ju inte advent ännu.
For även ut till Ö & B. Tänk att man alltid hittar något där :)) Köpte mossa för det är snart dags att fixa adventsljusstaken. Och så kom jag ihåg att köpa MrMuscle till spishällen. Mycket billigare där faktiskt så det måste jag komma ihåg.

Inge undrade om någon var sugen på pizza idag och det är klart; pizza är ju inte fel. Så det blir stek imorgon istället.

Var även till mammas grav och tände ett ljus.

LHC vann över Luleå idag och det var ju ett stort plus. Vi beställde pizza och den kom precis när hockeyn var slut. Smakade ljuvligt. Ingen av oss orkar ju en hel pizza, så det blir bra lunch imorgon.

Inge har varit in till pappa och skiftat TV-kanaler.

Jag har ringt min faster och ikväll flöt samtalet på bra. Bad henne höra av sig om hon vill följa med och handla och jag föreslog även att hon kan följa med pappa och mig på tisdagarna.

Nu ska Fia och jag se på Körslaget.

Kramizzar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0