Dimman har legat tät idag

Vaknade ca 6.30 och gick upp 6.45. Gjorde mig iordning. Sedan till tvättstugan. Mörkt och dimma ute. Riktigt hemskt novemberväder.

Familjen sov lugnt och skönt. Jag satt vid datorn mellan maskinerna. Omkring 8.40 hämtade jag pappas tvätt. Allt bra med pappa.

Sedan tog jag mig äntligen i kragen och sydde fast knapparna i mockajackan. De har hängt på trekvarten och jag har varit livrädd för att tappa dem. Men, som nog alla vet, så är det tufft att sy i mocka. Där gick fingerborgen åt. Fia frågade faktiskt häromdagen vad man hade den till. Nu fick hon se. För hon kom upp när jag satt med detta, ca kl. 10!!! Väckte Inge 10.15 för då var det frukost.

Diskade och sedan var det dags för en tur till tvättstugan igen. Var faktiskt klar då och gick in till pappa med hans tvätt.
Tove ringde och undrade var familjen var någonstans. Hon och Casper var med Thomas i Gamla Linköping och vi lovade att komma så snart alla var färdiga.




Var ut på altan och såg att mina ringblommor blommar!!!

Hade ju först tänkt att ta en promenad, men dimman var inget vidare att promenera i. Dessutom hade Fia svår astma i natt och då blir man väldigt trött dagen efter. Hon var på fest igår och där fanns en hund (en labrador). Det gick inte alls bra eftersom Fia fick så svår astma. Så cyklade hon hem och var hemma strax efter 23.30. Jag vet ju själv hur  himla jobbigt det är. 

Tog en himla tid att hitta en parkeringsplats, men till slut så. Förstår inte vissa bilister. Det finns en ruta utanför Gamla Linköping som är avsedd för bussar. Där stod en buss, resten var parkerade bilar! Dessutom lite längre ner på den gatan finns en vändzon där det klart och tydligt står en skylt med "Förbjudet att stanna". Där stod det fullt av bilar!!! Så skulle då den enda bussen åka. Han kunde ju vända i vändzonen utan fick åka en bit längre bort. Han hade ett elände att vända sin stora buss. Ris åt alla bilförare som bara släpper sina bilar utan att tänka!

Oj, vad mycket folk det var på adventsmarknaden. Tove och Casper blev glada när vi kom. Casper var bara med oss en kort stund för Maria hämtade honom. De skulle köpa en ny innebandyklubba innan träningen.

 

Jag hann i alla fall ta denna bild!

Tove frågade Thomas om  hon fick tända ett ljus till. Men du har ju redan tänt tre svarade han. Men Tove, sade jag: Har du redan tänt det tredje ljuset? Men då berättade Thomas att BRIS hade samlat ihop en snöhög och så sålde de ljus för 10:- som man fick sätta i snöhögen. Pengarna gick oavkortat till BRIS. Så dit gick vi. Så här såg det ut:



Tove fick naturligtvis tända ännu ett ljus.

Jag tog lotter och vann en julost :))

Något som stör mig är hur hundägarna kan ta med sig sina hundar på dessa marknader. Det är ju så mycket folk och mycket lätt att trampa en hund på tassen. Det var både stora och små hundar.

När vi var nöjda med dagens besök i Gamla Linköping, skjutsade Inge Fia och mig till parkeringsplatsen hos Maria. Där hade Fia ställt pappas bil igår. Inge åkte hem och Fia och jag åkte till Tornby. Fia sprang in och handlade på Lindex. Sedan var vi till Maxi och även till Rusta.

Inge fixat spagetti och köttfärssås. Jag var bara in till pappa en kortis innan vi åt. Diskade och därefter hjälpte jag Fia med att röra i sockret till pepparkakshuset. Idag lyckades hon!!! Blev verkligen kanonfint.

Nyss drack vi adventskaffe och tände första ljuset.

Kramizzar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0