Äntligen har jag vaccinerat mig!

Vaknade vid 2.15-tiden inatt och var i himla stort behov av toan. Kom då ihåg en sak: För att lämna ett bra urinprov skulle inte blåsan vara tömd på minst 4 timmar. Snabbt som ögat räknade jag bakåt. Yes!! Jag kunde fixa urinprovet. Ut på toan och tände lyset. Något som jag aldrig gör vid toabesök nattetid. Men nu var jag ju liksom tvungen. Det är en liten procedur att fixa detta. När jag var klar, lade jag provet i en mörk påse och in i kylen. Somnade om ganska kvickt faktiskt

Frågade Inge om han möjligtvis kunde åka och lämna in provet, men han avstod. Så jag fick ta en kylväska och lägga i frysklampar oh is. Sedan fick denna kylväska stå i bilen.

Var på jobbet som vanligt (5.45) och det var full fart direkt. Vår chef kom tillbaka idag efter att ha varit i New York och även i Miami. Hennes man sprang nämligen New York-maran. Hon var mycket nöjd med resan. När jag så skulle ta en fika, kom koordinatorn för RT och behövde min hjälp. Jag lovade att fixa det, men ville gärna ta en fika först. Tog med kaffet upp och så gjorde jag det som han bad mig om. När det var klart (ja, jag hade ringt min pappa och Fia hade ringt mig) gick jag till biblioteket. Var en del tidskrifter.

När jag var klar på biblioteket gick jag ner och bytte av i växeln/receptionen. Därefter fortsatte jag mig med mitt. U
Fia ringde och berättade att hon och ca 22 personer till var övertaliga på jobbet. Det hade inte mer timmar till dem. De fick gå idag eller vara kvar i 2 veckor till. Fia valde att gå idag. Nedrans skit säger jag, men tyvärr så är det nog så med telemarketingföretag. Blommar upp som en maskros och vissnar som en anemon.

Inge hämtade mig ca 12.50 och skjutsade mig till Vårdcentralen. Tog nya prover och lämnade urinprovet. Fick vänta en bra stund på läkaren, men det gjorde inget. Till slut så ropade hon in mig. Värdena blir bättre och bättre, så idag tillät hon mig att ta vaccinationen mot svininfluensan.

Fick vänta en stund på min tur och sedan fick jag stanna kvar i drygt en halvtimme. Detta för att se så jag inte blev allergisk och det blev jag inte. Kände absolut ingenting.

Fia hämtade mig ca 15.10. Jag gick in till pappa och pratade en stund. Sedan in till oss.

Inge har dammsugit idag och det är så himla skönt att veta att helgen är fri. Visserligen finns det massor att göra här hemma, men  viljan ska finnas till det också :))

Pratat med Maria. Hon är hos Lasse. De skulle spela innebandy ikväll. Barnen är hos Thomas denna helgen.

Nyss åt vi potatisgratäng och lövbiff. Jätte gott alltså.

Kramizzar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0