Varit på bio ikväll

Jag lade mig väldigt tidigt igår och det var skönt. Men jag vaknade ett par gånger inatt. Fattar inte varför, men....

Vid 7-tiden kom de och plogade!!!! Helt sanslöst alltså. Igår såg vi inte skymten av dem. Det blev många spår av fötter och bildäck i nysnön. Såg att de plogade borta vid studenthusen och det tycktes ju faktiskt lite onödigt. Är ju inte många studenter som är där nu.

Gick upp omkring klockan halv åtta. Gjorde våra och pappas räkningar. Känns skönt när det är gjort. Undrar om jag ska lära mig att skriva in räkningarna samma dag som kommer :)
Inge kom upp och strax efter kom Fia. Vi åt frukost och så diskade jag. Ringt pappa och allt var bra även om  han lät lite tvär.

Vi har tagit det lugnt på förmiddagen. Jag planterade om en orkidé. Är så himla ledsen för de dör en efter en. Verkar som de fått någon sjuka. Nu testade jag att plantera om en. Håller tummar och tår för att det lyckas.

Omkring klockan 14 åkte vi till stan. Parkerade bilen och därefter gick vi till Ming Palace och åt kinamat (buffé). Jisses så gott det var. Sedan promenerade vi runt på stan i cirka en timme. Därefter till Filmstaden. Vi har sett Göta kanal 3. Klart mycket bättre än 2:an måste jag säga.
Och vi blev sugna på att se en film till. Det får bli "Farsan". Ska köpa biljetter genom Hyresgästföreningen imorgon eller på tisdag.

Maria varit här och hämtat sin julklapp, som hon inte kunde ta hem på julafton. Det var mikrovågsugnen. Barnen är hos Thomas.

Den här bilden kopierade jag någonstans. Loffe är  ju för skön alltså :))



Kramizzar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0