Tiden rusar iväg

Vaknade före klockan 6, men låg kvar till ca 6.30. Gick då upp och gjorde mig iordning. Läste även LinköpingsPosten, som kom i veckan.
Kommit lite nysnö inatt och det var inte så kallt; -11,2 grader. Betydligt kallare var det ju igår, med -16 grader.

Gick till tvättstugan klockan 7. Körde igång två maskiner. Sedan in och satte mig vid datorn. Både Fia och Inge sov.

Därefter hämtade jag pappas tvätt och pratade lite med Yvonne (från hemtjänsten).

Allt som allt blev det 6 maskiner idag. Hängt lite i torkrummet för det var sådant som inte får tumlas. Jisses vad bekvämt det är med tumlare, när det passar plaggen.

Fia var med mig ut en gång. Och när vi kom åter, levde vi loppan för att väcka Inge. Klockan var då över 10 och vi var båda hungriga. Tog fram frukosten och till slut så kom även Inge upp.

Diskat och sedan ut till tvättstugan igen. Tog in lite av pappas tvätt. Han är så himla tacksam för att jag hjälper honom.

Fia och jag hade bestämt att vi skulle till Tornby när jag var klar med tvätten. Men då säger Inge att han vill följa med oss!!! Jag trodde inte det var sant. Jag sprang iväg och fixade ett par julklappar till Fia.

Sedan köpte vi mera  julgranskulor och glitter till granen. Nu är den så fin så.

Jagade efter en stavmixer eller vad det nu heter och till sist så hittade vi en på Coop. Fia får den i julklapp, men så länge hon bor hemma, så delar vi på den. Nyss gjorde hon senap i den.

Tiden går så himla fort. Fattar inte att det är 4:e advent idag, men så är det.

Trött är jag ikväll så jag skulle kunna somna redan nu. Men vi ska ta lite adventskaffe, så jag hoppas att jag blir lite piggare efter det.

Kramizzar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0