Nu luktar det jul

Vaknade tidigt imorse, men tvingade mig att ligga kvar till i alla fall nästan kl. 7.30. Läste tidningen och där var ett mycket bra inlägg av Gerda Antti, som fängslade mig. Det var sanning i det hon skrev.
Sedan blev det datorn, men när klockan var 9.15 tyckte jag att det var dags för frukost. Fia kom upp när jag höll på att plocka fram och strax efter kom Inge. Vi åt, jag diskade och så ringde jag till pappa.

Inge och Fia gjorde sig klara. Jag gick till pappa med tidningen. Sedan åkte vi till Systembolaget. När jag skulle betala med kortet, låste sig kassapparaten. Hur hon än försökte, så gick det inte. Fia försökte med sitt kort, men inte heller det fungerade. Kassörskan ringde på hjälp. Men inte heller hon förstod vari felet låg. De andra kassorna klarade korten. Kön växte och jag svettades massor. Till slut bad de mig att ta ut kontanter från automaten. Gjorde det och så tillbaka in. Tog en himla tid innan det fungerade att betala kontant. Killen som stod bakom mig hade samma problem. Men till slut fungerade det.

Åkte sedan till Hemköp och handlade lite. Skjutsade därefter Fia till en "nagelfixare". Sedan hem. Jag gjorde iordning köttfullesmeten.

Jonas och Samuel kom klockan 13. De hade julklappar med sig. Skäms gör jag för vi brukar aldrig byta julklappar. Samuel fick av oss, men inte vi vuxna. Fia fick en kombinerad 20-årspresent och julklapp av Jonas och Sharmin.
Inge åkte och hämtade Fia. Och då ville Samuel att vi skulle öppna våra julklappar. Han fick Playstationspel av oss, Fia fick en Ipod, något som drömt om länge! Jag fick en underbar sjal från Malaysia och Inge fick en flaska whisky. Men jisses som jag skäms som inte köpt något till varken Jonas eller Sharmin. Sharmin är kvar i Malaysia.

De var kvar till ca kl. 16. Jag satte sedan igång att göra iordning Janssons frestelse. Men innan den åkte in ugnen satte Inge in revbensspjäll.
Därefter rullade jag köttbullar och Inge stekte dem. Det kallas för "Teamwork".

Sedan fixade Inge skinkan och nu luktar det verkligen JUL här!

Varit in till pappa och lånat hans elektriska skärmaskin. Han hade glömt bort att han hade en :))

Ska snart bänka mig vid TV:n och köra bingolotto.

GOD JUL alla som läser min blogg eller dagbok!

Kramizzar



Så här såg det ut för fem dagar sedan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0