Nonchalans bland bilister

Jisses, men igår glömde jag skriva blogg :)) Ja, ja, har ju lite mycket på jobbet nu så jag hoppas att jag är ursäktad.
Snöade här igår och det var lite halt. Men så himla mysigt. Jag vill ju ha snö när det är vintermånader.

Imorse när Inge skjutsade mig till jobbet och vi kom fram till en rondell, stod där en bil! Fullt med snö på den. Till slut så rullade bilen iväg. Det var en kvinna som körde och jag kunde inte annat än blänga på henne. Sådan himla nonchalans att inte sopa bort snön. Hon hade tydligen stannat för att hon inte såg ut! Fattar inte att en del får körkort.

Nu när vintern kommit gäller det att man kör lite varsammare och inte gasar på som man gör det är snö- och isfritt. Man ska inte förlita sig på dubb- eller vinterdäcken. Och för sjutton, se till att sopa ren bilen från snö. Man är en trafikfara om man åker omkring med en snöig bil.

Ja, jag har haft massor att göra även idag. Biblioteket hinner jag inte ens tänka på. Pratat med min familj, även pappa och allt var bra.

Lunchen intog jag på 15 minuter, vilket är helt fel. För jag blir så uppkörd i magen sedan, men.... Vill ju försöka få så mycket som möjligt klart innan julledigheten.

Snöat och blåst idag. Vinden var kylig. Riktigt kylig faktiskt.

Inge och Fia hämtade mig 15.15. Vi hade en stor förhoppning om att få se flyg-granen! Det är 12 stycken SK60-plan som flyger i formation och gör en julgran. Det är Malmens julhälsning till oss. Men vi missade den!!! Förstår verkligen ingenting. En stor besvikelse måste jag säga.

Vi var sedan till apoteket och hämtade medicin. Jag gick in till pappa när vi kom hem.

Nu slappar jag och går ner i varv. Måste det helt enkelt.

Temperaturen ute är nu -6,2.

Kramizzar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0