Luciatåg på jobbet idag

Fredag, vilken dag är just min favvodag. Det finns ingen bättre dag när man arbetar, förutom semestern. Njuter så in i den, men det går väldigt fort till söndagen :))

Hade fått en rapport offentliggjord och jag gick ner för att skicka den. Förstod inte varför jag tryckt upp så himla många exemplar och var på väg att ge överskottet till författaren. Men då slog det mig: Jag hade tagit ut adresser till en svensk rapport och denna rapport var skriven på engelska!!! Fort som sjutton sprang jag till mitt rum och in på registret. Genast blev det skillnad på antalet. Fick be om några extra i stället av tryckeriet. Så det kan bli!!! Skönt i alla fall att jag upptäckte mitt misstag i tid.

Ringt pappa och allt var bara bra. Hade inte tid med biblioteket på förmiddagen, men efter att jag bytt av i växeln/receptionen gick jag dit. Då fungerade inte inloggningen. Hade inte tid att vänta på datakillarna utan lät alla tidskrifter vara till måndag. Jag har ju massor att göra hos mig.

Jobbade på som sjutton och klockan 14 var det dags för Luciafirande på jobbet. Vi blev bjudna på glögg (alkoholfri), lussekatt, pepparkaka och skumtomte. Kaffe förstås!! Så kom då Lucian med tärnor. Jag är van att någon tärna har en stämgaffel, men idag hade en tärna en liten synt och en pärm! Kanske inte så trevligt för hon fick allas blickar på sig. Lite oproffsigt med andra ord. Men jag måste var ärlig! Jag blir alltid så rörd när jag hör dessa Luciasånger och jag rår inte för det.

Fia hämtade mig kl. 15. Vi åkte och kompletterade lite inköp vad gäller mjölk. In till pappa när vi kom hem. Han satt och kollade på fotboll. Jag skrev upp vilken kanal som han skulle se på senare ikväll.

Sedan in till oss. Inge fixade lite glögg. Skål!!! Lite senare åt vi fläskfilé och potatisgratäng. Så himla gott. Diskat och gjort iordning.
Och så ringde pappa :)) Jag undrar vad det var jag skulle se på? Har kanal 9 nu! Vet inte vad han gjort, men Inge sade att han kunde gå in. Han fick med sig lite mat till pappa. För idag hade han bara ätit två smörgåsar och druckit buljong. Jag blir galen!!!  Han har ju frysta maträtter!!!!!!!!!!!!!

Men alldeles nyss ringde pappa igen. Han tackade så mycket för maten. Den var supergod. Yes, yes, yes... bra pappsen.
Vad gör man egentligen? Förut var det barnen man tjatade på att äta, nu är det pappa!!!

Fredag är det i alla fall och jag njuter.

Kramizzar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0