Julafton

Vaknade redan 4.15, men slumrade till omkring 7.50. Då gick jag upp och läste tidningen. Sedan datorn. Övriga i familjen sov till ca 9.10. Ringde pappa och allt var bra med honom.

Vi åt grötfrukost med skinksmörgås. Smakade ljuvligt. När disken var gjord, åkte vi till kyrkogården och tände ljus, dels vid mammas grav, dels hos Henrik i Minneslunden. Körde ett varv och så tyckte vi nog att bilen kunde få en tvätt. Visserligen var det saltat på vägen, men vi bor ju inte så långt från macken. Behövde inte vänta så länge på vår tur. När vi kom hem, så hade ju bilen blivit skitig. Så trist alltså. Men den värsta smutsen var borta.

In till pappa och pratade en stund. Han ville inte komma in till oss på eftermiddagen. Kan ju inte tvinga honom liksom.

Inge och jag satte igång förbereda; han gjorde omelett och kokade ägg, jag dukade. Sedan höll jag efter och diskade av vartefter.

Maria och barnen kom ca 13.45. Maten smakade bra. Tove åt massor med räkor :))

Sedan började Kalle Anka och då stod jag och diskade. Därefter en lång väntan på tomten. Men till slut så kom han



från skogen.

Barnen blev så glada när de fick se honom.



Naturligtvis var de spända på vad som fanns i paketen.



Även Fia fick paket :)



Mamma Mia hade lovat barnen att hon skulle pussa tomten och det gjorde hon! Gissa om barnen skrattade!

När tomten hade gått, kom Jonas på besök :))



Imorgon åker han tillbaka till Malaysia.

Det har varit en mycket trevlig julafton. Tove sover kvar hos oss, men Casper följde med Maria hem.

Kramizzar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0