Så har jag då börjat på gym

Ja, det är knappt jag tror det är sant! Men jag har äntligen tagit tag i mitt liv. Här ska gymmas bara så ni vet. Var på introduktion efter jobbet och jag fick, hör och häpna, beröm! Så nu kommer Fia och jag att åka tillsammans minst 2 gånger i veckan och köra.

Imorse vaknade jag 3.30 och kunde inte somna om, så 4.10 gick jag upp och gjorde mig iordning. Åt frukost och fixade matlådan (nötfärsbiffar och wokgrönsaker). Sedan hann jag med datorn en stund. Åkte till jobbet och fixade en hel del innan det var dags att åka iväg och räkna cyklister vid en skola. Vi räknar bara eleverna och det vi observerar är cykelhjälmsanvändningen. Måste säga att killarna i ålder 6–12 är suveräna. Av 25 killar så hade 21 hjälm! Det är positivt. Maria kom med barnen, men de promenerade. Fick bamsekram av Tove. Casper var lite mer dämpad. Sade åt honom att inte ens titta på gungorna på skolan. Då skrattade han.
Min kollega och tillika projektledare för cykelhjälmsstudierna kom  8.30 och vi körde tillbaka till arbetet. Då kände jag att det varit lite kyligt. Ringde pappa och allt var bra. Fia ringde efter fikat och det var bra hemma också.

Jobbade en timma på vårt bibliotek. Sedan har jag fixat och styrt med RT. Äntligen fick webbhotellet ordning på hemsidan, så jag kunde redigera den.

Arbetade till kl. 15 och så åkte jag då till träningen. När jag kom hem hade Fia gjort Korv stroganoff. Oh, så god den blev. Diskade och därefter gick jag in till pappa. Han skulle äta lite mat innan fotbollen på TV:n.

Jag har precis duschat och njuter av min dag, som är den 31 augusti 2009.

Kramizzar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0